مدیر غرفه گروه انتشاراتی الهدی خبر داد

ناتوانی بخش خصوصی عراق در برگزاری نمایشگاه کتاب بغداد

سومین نمایشگاه کتاب بغداد در حالی آغاز به کار کرد که به دلیل برگزاری آن توسط بخش خصوصی عراق، امکانات شایسته‌ای برای برپایی آن فراهم نشده است.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران؛ سیدقاسم آل‌مرتضی، نماینده گروه انتشاراتی الهدی و مدیر غرفه این موسسه در سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بغداد گفت: به دلیل محدودیت تبلیغات و امکانات نمایشگاه بغداد، طی دو روز پس از افتتاح آن، استقبال مناسبی از سوی مردم نشده که به نظر می‌رسد ضعف اقتصادی خانواده‌ها و اولویت نداشتن کتاب در شرایط فعلی کشور عراق، به این موضوع بیش‌تر دامن زده است.
 
وی خاطرنشان کرد: انتشارات بین‌المللی الهدی برای اولین بار به صورت رسمی و مستقل در سومین نمایشگاه کتاب بغداد حضور یافت و برند بخش عربی خود موسوم «دارالهدی للنشر الدولی» را معرفی کرد.
 
آل‌مرتضی ادامه داد: در این نمایشگاه 86 ناشر شرکت دارند که بیش‌ترین شرکت‌کنندگان از دو کشور لبنان و سوریه به بغداد آمده‌اند. علاوه بر این، چند ناشر از کشور میزبان (عراق)، نمایندگی چند ناشر اروپایی و یک ناشر آمریکایی که در بغداد مستقر است در سومین نمایشگاه کتاب بغداد شرکت کرده‌اند  و در یک سالن جمع شدند. از جمهوری اسلامی ایران، 4 ناشر شرکت کرده‌اند که علاوه بر گروه انتشاراتی الهدی و موسسه ابرار، دو موسسه به صورت شخصی در این نمایشگاه حضور فعال دارند.
 
به گفته نماینده گروه انتشاراتی الهدی، این گروه با بیش از 220 عنوان کتاب از ناشران عضو و سایر ناشران ایرانی، در موضوعات دین، فلسفه، تاریخ، فرهنگ، زبان فارسی و ... در نمایشگاه کتاب بغداد حضور یافته که از جمله آثار عرضه شده در غرفه این گروه انتشاراتی، می­‌توان به کتاب‌های «امام خمینی (ره) و انسان‌سازی» نوشته محمدرضا وصفی، «الفارسیه المبسط للعرب» نوشته روح‌الله هادی، «اطلس شیعه» تألیف رسول جعفریان، از آثار انتشارات بین‌المللی الهدی و کتاب‌های «تفسیر جوامع الجامع» و «مختلف الشیعه» از انتشارات مؤسسه نشر اسلامی اشاره کرد.
 
دو شبکه تلویزیونی «العراقیه» و «العالم» با تهیه گزارش‌های مفصلی از غرفه الهدی، سياست‌های فعلی موسسه و منشورات جدید آن را برای مخاطبان خود تبیین کردند.
 
سومین نمایشگاه کتاب بغداد، پنجشنبه گذشته 27 فروردین توسط «فریاد راوندزی»، وزیر فرهنگ عراق افتتاح شد. در روز دوم این نمایشگاه نیز عمار حکیم، رییس مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق از آن بازدید کرد. این نمایشگاه به مدت 11 روز تا ششم اردیبهشت در پایتخت عراق ادامه خواهد داشت.
 
گروه انتشاراتی الهدی،‌ 23 اسفند تا سوم فروردین امسال نیز مهمان نمایشگاه بین‌المللی نجف بود.


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار