کارت شناسایی مردان داعشی +عکس

گروه تروریستی داعش در حال صدور کارت شناسایی و یک سری اسناد اجرایی برای اعضای خود است. البته این کارت شناسایی تنها شامل مردان می‌شود.


به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آنا، مرکز نظارت بر حقوق بشر اعلام کرد که گروه تروریستی داعش «صدور کارت شناسایی را برای اعضای بدون کارت هویت و پسرانی که سن آنها بیش از سیزده سال باشد» آغاز کرده‌ است.

این مرکز که پایگاه اصلی آن در انگلیس قرار دارد، عکسی منتشر کرد که توسط یک منبع غیرنظامی فراهم شده است. این عکس یک کارت لمینت چاپی با عکس پرچم سیاه و سفید داعش را نشان می‌دهد.

در این کارت، عکس دارنده کارت، نام، تاریخ و محل تولد، نام والدینش و همچنین نام ولایت کرکوک عراق در آن درج شده‌ است.

«محمد صالح»، یکی از فعالان ضد داعشی عضو گروه «رقه در سکوت قتل عام می‌شود» نیز آغاز صدور این کارت‌های شناسایی در استان رقه سوریه را تایید کرد.

وی در گفت‌و‌گویی اینترنتی گفت که این گروه ( گروه تروریستی داعش) خواسته‌است « افرادی که کارت شناسایی ثبت‌شده ندارند، به عنوان اولین گام برای دریافت کارت شناسایی به مرکز ثبت اسناد مدنی مراجعه کنند».

وی گفت اعضای داعش در حال دریافت کارت‌های شناسایی جدید خود بوده اما غیر نظامیان فعلا در حال ثبت‌نام برای دریافت این کارت‌ها هستند.

کارت شناسایی برای زنان داعشی صادر نمی‌شود زیرا چاپ تصویر آنها ممنوع است.

وی تصریح کرد: مردم این کارت‌ها را نمی‌خواهند اما انتخاب دیگری ندارند.

وی اذعان داشت: مردم نگران هستند داشتن چنین کارت‌هایی برای همه اجبار شود حتی برای کسانی که کارت شناسایی دیگری دارند.

«رامی عبدالرحمان»، مدیر مرکز نظارت بر حقوق بشر سوریه گفت که این نگرانی وجود دارد که صدور کارت‌های شناسایی به صدور دیگر مدارک اجرایی و مدنی منجر شود مانند صدور سند ازدواج و یا تولد، گواهینامه رانندگی و یا سند مالکیت وسیله نقلیه، املاک و یا دیگر اسناد معتبر .

انتهای خبر/
برچسب ها: داعش ، کارت ، سربازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.