ایزدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

اظهارات اخیر اوباما مربوط به دعوای داخلی نیست/ اجرای وظایف ایران در توافق احتمالی به شرط تصویب لغو تمام تحریم‌ها

یک کارشناس مسائل آمریکا گفت: ایران نیز زمانی باید به وظایف خود متعهد شده و عمل کند که کنگره برداشتن تحریم‌ها را به تصویب برساند چرا که اگر این حرکت را از ابتدا کنگره به ثمر نرساند ممکن است در پایان از این کار صرف نظر کند.

اظهارات اخیر اوباما مربوط به دعوای داخلی نیست، مقامات اظهار نظر کنند/ اجرای وظایف ایران در توافق هم گام با تصویب لغو تحریمها خواهد بود

"فواد ایزدی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به این که اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا مبنی براینکه توافق نهایی یک معاهده رسمی نخواهد بود اظهار داشت: جان کری نیز پیش از این اعلام کرده بود که این توافق الزام آور نخواهد بود.

وی ادامه داد: دولت آمریکا معتقد است هر توافقی که با ایران صورت گیرد از نظر حقوقی هیچ الزامی در اجرای آن وجود ندارد.

این کارشناس مسائل آمریکا تصریح کرد: در این توافق ایران وظایفی دارد که باید آن را انجام دهد و آمریکا نیز تحریم‌ها را تعلیق کند اما این در حالی است که آن‌ها می‌خواهند این مسئله را در توافق بگنجانند که دولت آمریکا هیچ وظیفه‌ای ندارد بخش‌های مربوط به خود در توافق را اجرا کند مگر این که کنگره آن را تصویب کند.

ایزدی افزود: ایران نیز زمانی باید به وظایف خود متعهد شده و عمل کند که کنگره برداشتن تحریم‌ها را به تصویب برساند چرا که اگر این حرکت را از ابتدا کنگره به ثمر نرساند ممکن است در پایان از این کار صرف نظر کند.

ایزدی در پایان خاطرنشان کرد: مقامات ایرانی تاکنون تاکید کرذند که دعواهای داخلی در آمریکا به ما مربوط نیست اما این موضوع داخلی نبوده و نیازمند پاسخ جدی از سوی مقامات ایران است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار