یک روانشناس در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد:

زن عامل اصلی تحکیم خانواده / آرامش مادر بر رفتار فرزندان تاثیر گذار است

یک روانشناس گفت: ارتباطات و آرامش مادر در خانواده تاثیر زیادی بر روی آرامش فرزندان خواهد داشت.

حسین ابراهیمی مقدم روان‌شناس در گفت‌و  گو با خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران در رابطه با زن و نقش آن در تحکیم خانواده اظهار کرد: به طور کلی ساختار هر خانواده‌ای مانند یک خیمه یا چادر بر یک سری ستون‌ها یا موقعیت‌های خاصی استوار است که بر اساس آن، آن ساختار حفظ می‌شود. 

وی افزود: یکی از مهمترین آن‌ها جایگاهی است که تحت عنوان جایگاه یا نقش زن یا مادر وجود دارد، پس بنابراین جایگاه مرد خیلی حائز اهمیت است. 

ابراهیم مقدم در ادامه گفت: معمولا مادر از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است به نحوی که بررسی‌ها نشان می‌دهند در صورت نبود مادر در 5 سال اول زندگی احتمال این که فرزندان دچار افسردگی در دوره‌های بعدی زندگی شوند بسیار زیاد است. 

این روان‌شناس گفت: به نظر می رسد که مادر به عنوان یک فرد تاثیر گذار اصلی در زمینه‌های تربیتی است و آن به این علت است که خیلی از کارها،‌اعمال و یا رفتارهایی را که کودک انجام می‌دهد و یاد می‌گیرد از روی کارهای مادر الگو برداری شده است. 

وی افزود: ارتباطات و آرامش مادر در خانواده تاثیر زیادی بر روی آرامش فرزندان خواهد داشت. 

ابراهیم مقدم در پایان تاکید کرد: در خصوص تحکیم خانواده و اهمیت نقش مادر در افزایش آرامش و ایجاد فضایی آرام برای خانواده، بسیار مهم است که توجه و اهمیت ویژه‌ای به جایگاه و حفظ آرامش مادر در محیط خانه صورت گیرد. 

انتهای پیام/ 
برچسب ها: تحکیم ، خانواده ، فرزندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار