ترقی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران:

غرب نمی‌‌خواهد به یک توافق مدون پایبند باشد/نباید فریب جنگ زرگری کنگره و اوباما را خورد

مسئول بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی گفت: اگر منظور اوباما بیانیه اخیر سوئیس باشد با موضع ما در داخل تفاوتی ندارد، اما اگر منظور اوباما توافقی باشد که قرار است با چارچوب بیانیه سوئیس و در تیرماه امسال بسته شود دلیل دیگری بر آن است که غرب نمی‌‌خواهد به یک توافق مدون پایبند باشد.

"حمیدرضا ترقی "مسئول بین‌الملل حزب مؤتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به ادعای اخیر اوباما مبنی بر اینکه توافق هسته‌ای با ایران یک معاهده رسمی محسوب نمی‌شود اظهارکرد: اگر منظور وی بیانیه اخیر سوئیس باشد با موضع ما در داخل تفاوتی ندارد، اما اگر منظور اوباما توافقی باشد که قرار است در چارچوب بیانیه سوئیس و در تیرماه امسال بسته شود دلیل دیگری بر آن است که غرب نمی‌ خواهد به یک توافق مدون پایبند باشد.

مسئول بین‌الملل حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه با توجه به سخنان اوباما  غرب امضای این توافقنامه را به ضرر خود می‌داند گفت: لذا از همین لحظه طرف مقابل پیام‌هایی را مبنی بر عدم همکاری ارسال می‌کند.

ترقی با تأکید بر اینکه ما از ابتدا معتقد بودیم جنگ بین دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان جنگ زرگری است تصریح کرد: آنچه بین کنگره آمریکا می‌گذرد حاکی از آن است که این مذاکرات صرفا برای مهار ایران در افکار عمومی انجام می‌شود. 

مسئول بین‌الملل حزب مؤتلفه اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: این جنگ زرگری برای امتیازگیری بیشتر و فریب افکار عمومی دنیا صورت می‌گیرد لذا به نظر می‌رسد خود مصوبه کنگره درخصوص خلع اختیار برای اوباما در امضا رفع تحریم‌ها علیه ایران بیانگر آن است که طیف‌های مختلف در آمریکا با یکدیگر متحدند و فقط در ظاهر یکی موضع موافق و دیگری موضع مخالف دارند. 

انتهای پیام/

برچسب ها: مذاکرات ، بیانیه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار