اردبیل؛

تولید 300 هزار تن گندم در شهرستان بیله سوار

استاندار اردبیل گفت: در سال گذشته 300 هزار تن گندم در شهرستان بیله‌سوار تولید شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ مجید خدابخش گفت:‌ متاسفانه با وجود این افزایش تولیدات، کشاورزان نتوانسته‌اند گندم خود را به قیمت مناسب بفروشند و باید در این راستا برنامه‌ریزی اساسی انجام شود.

وی بیان کرد: برای اینکه بتوانیم در تحقق اقتصاد مقاومتی گام اساسی برداریم باید کشاورزی مدرن را در استان ترویج دهیم تا در این راستا بتوانیم گام محکمی در توسعه استان برداریم.

خدابخش تصریح کرد:‌ هم اکنون شهرستان بیله‌سوار با قابلیت‌های بسیار بالا، در تولیدات محصولات کشاورزی از جمله خیار و گندم بسیار موفق عمل کرده و با مدیریت مناسب و راهبردی در بخش کشاورزی این شهرستان می‌توان تحول عظیمی به وجود آورد.

وی اظهار کرد: باید با برنامه‌ریزی اساسی در رابطه با بخش کشاورزی به ویژه محصول سیب‌زمینی اقدامات بسیار اساسی انجام شود تا در فصل برداشت محصول سیب‌زمینی با مشکلی مواجه نشویم و بتوانیم به راحتی این محصول را صادر کنیم.

رئیس شورای اداری استان اردبیل با بیان اینکه منطقه آزاد تجاری استان هفته آینده به امضا می‌رسد، افزود: ‌با راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری یک میلیارد دلار صادرات از این منطقه انجام می‌شود که یک کار بسیار ارزنده محسوب می‌شود.

انتهای پیام/س

برچسب ها: اردبیل ، تولید ، گندم ، بیله ، سوار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.