حراج لباس ستاره «بر باد رفته»

لباس «اسکارلت اوهارا» شخصیت اصلی فیلم به یادماندنی «برباد رفته» در یک حراجی در ایالت کالیفرنیای آمریکا به حراج گذاشته شد.

به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران ، لباس مشکی و طوسی رنگی که «ویوین لی» بازیگر نقش «اسکارلت اوهارا» در فیلم کلاسیک «بر باد رفته» در سال 1939 به تن کرده بود، در یک حراجی در کالیفرنیا به مبلغ 137 هزار دلار به فروش رفت.

این لباس زیبا که دارای تکه‌دوزی‌هایی به رنگ مشکی است یکی از 150 قلم از اشیاء و یادگاری‌های فیلم «بر باد رفته» است که توسط حراجی «هریتیج» در بورلی هیلز به فروش گذاشته می‌شود که همه آنها بخشی از مجموعه خصوصی متعلق به «جیمز توبلین» مسئول پیشین بخش چهره پردازی کمپانی یونیورسال است.

بنابر اعلام مسئولان این حراجی، «توبلین» از دهه 1960 اقدام به جمع آوری لباس‌ها و دیگر اشیاء صحنه می‌کرده است و در مجموع دارای بیش از 300 هزار یادگاری از فیلم های کلاسیک است، وی در جریان بازدید از یک کمپانی پوشاک، لباس «اسکارلت اوهارا» را در حالی که بر روی زمین افتاده بود به قیمت 20 دلار خریداری کرده است.

به گزارش رویترز، از دیگر اجناس فروخته شده در این حراجی می‌توان به فروش کلاه حصیری «اسکارت» به قیمت 52 هزار دلار اشاره کرد.

فیلم «بر باد رفته» درام شده در سال ۱۹۳۹ به کارگردانی «ویکتور فلمینگ» است که «کلارک گیبل» و «ویوین لی» ایفای دو نقش اصلی را بر عهده دارند و «لسلی هاوارد»، «الیویا دو هاویلند»، «هتی مک‌دانل» و «ان رادفورد» از دیگر بازیگران این فیلم هستند.

این فیلم که حدود ۲۳۸ دقیقه است، روایت عشق یک دختر جنوبی در خلال جنگ داخلی آمریکا را به تصویر می‌کشد.

«بر باد رفته» یکی از پرفروش‌ترین و پربیننده‌ترین فیلم‌های ساخت هالیوود می‌باشد که جوایز متعددی را از آن خود کرده است که از میان آن‌ها می‌توان به چهار جایزهٔ اسکار، بهترین فیلم، بهترین کارگردان برای «ویکتور فلمینگ»، بهترین هنرپیشه نقش اول زن برای «ویوین لی» و بهترین نقش مکمل زن برای «هتی مک‌دانل» اشاره کرد.
انتهاي پيام /
برچسب ها: حراج ، لباس ، فیلم ، امریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.