عمیدیان در اولین نشست مشترک اپراتورهای تلفن همراه خبر داد:

آمادگی دو اپراتور تلفن همراه در ارائه سیم‌کارت کودک تا پایان اردیبهشت/درآمد سنتی اپراتورها در حال تهدید است

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از آمادگی دو اپراتور تلفن همراه جهت ارائه سیم کارت کودک خبر داد و گفت:مقرر شد که اپراتورهای تلفن همراه سیم‌کارت‌های خود را تا پایان اردیبهشت ارائه کنند.

به گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات باشگاه خبرنگاران؛  علی اصغر عمیدیان رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ، در اولین نشست مشترک اپراتورهای تلفن همراه با سازمان تنظیم مقررات وارتباطات رادیویی با اشاره به وضعیت ارائه سیم کارتهای کودک اظهار داشت:با توجه به افزایش دسترسی مشترکان به ویژه کودکان و نوجوانان به تلفن ‌های همراه ، طرح سیم کارت‌های کودک و نوجوان در دستور کار قرار گرفت.
  وی افزود:مقرر شد که اپراتورهای تلفن همراه سیمکارت‌های خود را تا پایان اردیبهشت ارائه کنند.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت:‌ در حال حاضر دو اپراتور طرح‌های خود را ارائه دادند و امیدواریم اپراتور دیگر نیز آمادگی ارائه سیم‌کارت‌های کودک و نوجوان را تا پایان اردیبهشت ماه داشته باشند.

عمیدیان با اشاره به ورود نسل‌های پنجم تلفن همراه، تصریح کرد: نامبر پرتابلیتی، رومینگ ملی و توسعه ICT در بخش محتوا و اپکیشن موبایل و همچنین توسعه تلفن ثابت در دستور کار سازمان تنظیم مقررات قرار گرفته که امیدواریم این توسعه در بخش همراه و ثابت انجام شود.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص هزینه‌های گمرک اپراتورها افزود: یکی از موضوعات در دست بررسی مسئله هزینه گمرک بود که با توجه به هماهنگی‌های کمیسیون مربوطه و وزارت ارتباطات و همچنین هماهنگی‌های وزارت صنایع، معادن، هزینه گمرکی به چهار درصد رسید.

عمیدیان با اشاره به اینکه توجه به محتوا در راه اندازی نسل‌های سوم و چهارم تلفن همراه از اهمیت بالایی برخوردار است، تصریح کرد: توسعه ICT و ورود به نسل‌های بالاتر نیازمند رعایت قوانین کشوری است که به همین منظور پیوست فرهنگی در هفته جاری نهایی و در اختیار مرکز فضای مجازی قرار می‌گیرد.

عمیدیان با اشاره کاهش درآمد اپراتورها ناشی از پیامک‌ها و مکالمه، گفت: بدیهی است درآمد‌های سنتی اپراتورهای تلفن‌های همراه دچار تهدید است و از همان ابتدای دولت یازدهم این تغییرات احساس میشد. به همین منظور مطالعات اقتصادی آغاز شد.

وی در ادامه عنوان کرد: در حال حاضر همه فعالیت‌ها در شبکه دیتا انجام می‌شود و بخش OTG یا شبکه‌های پیام رسان باید قانونمند شود اما در کشور لازم است فضای تولید اپلیکیشن داخلی فراهم شود.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباط رادیویی با اشاره به مشکلات شهرداری در پایان در خصوص نصب BTS گفت: نصب BTS در کشور باید قانونمند شود و با توجه به تصمیمات حاکمیت مبنی بر توسعه فناوری و افزایش آنتن دهی تلفن همراه، لازم است با تفاهم این مشکل با شهرداری حل شود.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۳ ۳۰ فروردين ۱۳۹۴
عجب طرح بدیعی! به بانی و مخترع!!!!!! و این نوآوری پاداشی بزرگ دهید!!!!!!!!!
سیم کارت کودک و نوجوان!!!!!!!!!!!!
آخرین اخبار