تسهیلات نظام وظیفه برای دانش‌آموختگان­ برتر فناور اعطا شد

بنیاد ملی نخبگان به منظور حمایت از دانش‌آموختگان ‌برتر دانشگاه­‌ها و مؤسسه­‌های آموزش عالی و پژوهشی­‌ کشور، تسهیلات نظام­ وظیفه تخصصی را در نظر گرفته است.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران؛ بنیاد ملی نخبگان به منظور پشتیبانی از فعالیت­‌های تخصصی دانش­‌آموختگان ­‌برترِ دانشگاه­‌ها و مؤسسه­‌های آموزش عالی و پژوهشی­‌کشور که به فعالیت‌‌های فنّاورانه اشتغال دارند، تسهیلات نظام­ وظیفۀ تخصصی را در نظر گرفته است.

اعطای تسهیلات نظام وظیفه برای دانش‌­آموختگان­‌برتر فناور بر اساس شرایط خاصی درنظر گرفته شده است.

بر این اساس، متقاضی باید دانش­‌آموختۀ دورۀ کارشناسی­‌ارشد یا دکتری تخصصی از یکی از دانشگاه­‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهش مورد تأیید وزارت علوم، وزارت بهداشت یا شورای عالی انقلاب فرهنگی باشد و از زمان دانش­‌آموختگی­‌اش بیش از سه سال نگذشته باشد.

دانشجویان دورۀ دکتری تخصصی که از پیشنهاد رسالۀ دکتری خود با موفقیت دفاع کرده­‌اند، نیز می­‌توانند از این تسهیلات بهره­‌مند شوند البته دانش­‌آموخته باید در یکی از شرکت­‌های دانش­‌بنیان مورد تأیید معاونت علمی و فناوری به مدت دست کم 6 ماه (بر اساس فهرست بیمۀ شرکت) به طور تمام­‌وقت به فعالیت مشغول بوده باشد و متقاضی باید حائز بیشترین امتیاز فعالیت­‌های نخبگانی (شامل فعالیت‌های فناورانه، پژوهشی و آموزشی) بر‌اساس معیارهای بنیاد در میان متقاضیان باشد.

همچنین شرکت­‌های دانش­‌بنیان بر اساس سابقۀ فعالیت و اظهارنامۀ مالیاتی خود می­‌توانند از تسهیلات این موضوع برای کارکنان خود بهره­‌مند شوند که برای اطلاع از نحوۀ آن ضروری است با دفتر امور شرکت­‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان در معاونت علمی و فناوری تماس بگیرند.

معرفی اولیۀ متقاضیانِ مشمول نیز بر عهدۀ شرکت متبوع آنان و تکمیل و بارگذاری اطلاعات شخصی بر عهدۀ متقاضی است.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.