کاهش 50 درصدی مصرف سوخت در کشور

مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت گفت: تفاهم‌نامه منعقد شده بین وزارت کشور و وزارت نفت گامی در جهت کاهش 50 درصدی مصرف سوخت است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت کشور امروز در نشست بهینه سازی مصرف سوخت که در محل استانداری خوزستان برگزار شد گفت همزمان با تأسیس شرکت بهینه سازی مصرف سوخت در سال 89 مقرر شد  که  سال  94 سالی پایه برای کاهش مصرف انرژی باشد. 

نصرت الله سیفی افزود: میزان مصرف انرژی در کشور ما جزو بدترین شاخص‌های کشور به شمار می‌رود و شاخص مصرف ایران بین شاخص های کشورهای دیگر شناخته شده است و در صورت ادامه این روند علاوه بر تحمیل هزینه های زیاد به دولت، آلودگی  و مشکلات امنیتی را شاهد خواهیم بود. 

وی گفت: اگر اوضاع مصرف انرژی در کشور چنین پیش برود، میزان مصرف و هزینه‌ها بیشتر خواهد شد و از طرفی به علت مصرف زیاد، منابع داخلی جوابگو نخواهد بود و به وارد کننده انرژی تبدیل خواهیم شد. 

مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت کشورافزود: اجراي قانون هدفمندسازی یارانه‌ها در سال 89 و به تبع بالا رفتن هزینه‌های حامل‌های انرژی، از اقداماتی بود که میزان مصرف را تا حدودی کاهش داد اما اوضاع موجود مصرف انرژی، مطلوب نیست و باید مصرف کمتر شود.

وی گفت: تمام بخش‌های صنعت، حمل و نقل و کشاورزی که حجم زیادی از انرژی را مصرف می‌کنند باید شناسایی ومورد بررسی قرار بگیرند تا مجوزهای لازم برای سرمایه گذاری در  راستای بهینه سازی مصرف سوخت و اعتبارات را بتوان فراهم کرد. 

همچنین مدیر عامل پخش فرآورده های نفتی منطقه اهواز گفت  سال گذشته میزان مصرف بنزین در اهواز 966 میلیون لیتر  بود  که نسبت به سال  92 بیش از 2 درصد افزایش یافته است. 

عبدالصاحب شمخانی افزود میزان برداشت نفت سفید نیز در این مدت 207 ميليون لیتر بود که خوشبختانه در مقایسه با مدت مشابه سال 92، کاهش 24 درصدی داشته است. وی گفت: میزان مصرف CNG در سال گذشته نیز 266 میلیون مترمکعب بود که این حجم خوشبختانه نسبت به سال های قبل 24 درصد افزایش مصرف را نشان می‌دهد.

در این نشست مدیر عامل شرکت پخش فراورده های نفتی منطقه آبادان نیز اظهار کرد: سال گذشته در این منطقه با 2 درصد افزایش نسبت به سال‌های قبل، 966 میلیون لیتر بنزین مصرف شد و در بخش نیروگاهی نیز 714 میلیون لیتر مصرف داشتیم که در این بخش میزان مصرف نفت و گاز افزایش 10 درصدی داشته است.

علی حکمت افزود: همچنین میزان مصرف نفت کوره در سال گذشته 616 میلیون و 629 هزار لیتر بود که با وجود رونق 37 درصدی فعالیت بنادر، این رقم 6 درصد کاهش مصرف را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار