دزفولی خبر داد:

کاهش درآمد مکالمه و پیامک با ظهور شبکه‌های پیام رسان موبایلی

مدیر عامل ایرانسل گفت: با توجه به کاهش تثبیت تعرفه‌های دولت و ظهور OCT یا نرم افزارهای موبایلی، درآمد اپراتورها کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات باشگاه خبرنگاران؛ علیرضا دزفولی مدیر عامل ایرانسل در نخستین نشست مشترک سه اپراتور تلفن همراه با اشاره به ظهور نرم افزارهای موبایلی و تاثیر آن بر درآمد اپراتورها اظهار کرد: در حال حاضر پرداختی‌ها به دولت در حوزه تلفن همراه استثنایی است به طوری که اپراتور 50 درصد از کل درآمد‌های خود را به دولت برمی‌گرداند.

وی افزود: کاهش یا تثبیت تعرفه‌های تلفن همراه سیاست دولت است و در کنار این موضوع با وجود نرم افزارهای موبایلی، کاهش قابل توجهی بر درآمد اپراتورها از محل مکالمه یا پیامک بوجود آمده است که باید فکری به حال حصول درآمد و کاهش مدت زمان دریافت سرمایه شود.

دزفولی در ادامه عنوان کرد: اگر مجموع درآمد 10 سال گذشته ایرانسل با رقم 5.5 میلیارد دلار سرمایه گذاری در این اپراتور مقایسه شود، نشان می‌دهد که بخش قابل توجهی از درآمد ها تبدیل به سرمایه گذاری شده است. به همین منظور لازم است دولت حمایت‌هایی را برای اپراتورها در بگیرد که پیشنهاد ما خارج کردن دیتا از سهم 28.1 درصدی دولت از درآمد اپراتورها است.

وی در پایان گفت: عوارض شهرداری‌ها یکی از مشکلات دیگری است که روزانه باید برای توسعه شبکه این اپراتور عوارض محلی پرداخت کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: اا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار