نکاتی برای عکاسی بهتر از پروانه‌ها

اگرچه استفاده از سه پایه قدرت حرکت شما را کاهش می دهد اما اگر آن را در مکان مناسب - جایی که پروانه ها به طور مرتب به آن سر می زنند - قرار دهید، زیاد منتظر سوژه های زیبای خود نخواهید ماند.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگارانپروانه ها از جمله زیباترین حشرات در جهان هستند و حتی در پارک ها و بوستان های مناطق شهری نیز امکان مشاهده آنها وجود دارد. از این رو، جای شگفتی نیست که این حشرات زیبا و ظریف یکی از محبوب‌ترین سوژه های عکاسی باشند. در ادامه چند نکته برای عکاسی هرچه بهتر از پروانه ها را ارائه می کنیم.

نکاتی برای عکاسی بهتر از پروانه‌ها

در ساعات خنک‌تر روز عکاسی کنید

هنگامی که هوا خنک است پروانه ها کندتر حرکت می کنند و ترجیح می دهند در صورت امکان مدت زمان بیشتری را روی یک گل یا برگ سپری کنند. ساعات خنک روز به طور معمول شامل اوایل صبح و اواخر بعداز ظهر می شوند که به واسطه شرایط نور عکاسی از پروانه ها لذت بخش‌تر نیز می شود. در این ساعات نه تنها از شرایط نوری زیبا برخوردار هستید بلکه سوژه ها نیز بدون این که نیاز به دنبال کردن آنها وجود داشته باشد از ایستایی کافی برخوردار هستند.

حسگر دوربین خود را موازی با بال های پروانه نگه دارید

از آن جایی که احتمالا با عمق کم میدان مواجه هستید تنها روش برای آن که روی کل بال پروانه فوکوس نمایید نگه داشتن دوربین در حالت موازی با بال ها است. از این که کمی شلوغ کاری کنید هراس نداشته باشید و عکس هایی از بالا، روبرو و یا از زوایای منحصر به فرد دیگر بگیرید. اما اگر جزئیاتی کامل و زیبا از کل بال ها می خواهید باید در حالت موازی با پروانه قرار بگیرید.

از لنز ماکرو استفاده کنید

در شرایطی که می توانید از یک لنز زوم استفاده کنید تا به پروانه نزدیک‌تر شوید جادوی واقعی زمانی رخ می دهد که از یک لنز ماکرو بهره ببرید. از این طریق پس زمینه ای لطیف در اختیار داشته و نیازی به نزدیک شدن بیش از اندازه به سوژه خود و افزایش احتمال فراری دادن آن ندارید. با استفاده از یک لنر ماکرو 100 میلیمتری می توانید تفاوت در عکاسی از پروانه ها را احساس کنید.

از سه پایه استفاده کنید

چه از لنز زوم استفاده می کنید و چه از یک لنز ماکرو به واسطه لرزش دستان خود ممکن است اندکی تاری لنز را موجب شوید. با استفاده از یک سه پایه می توانید این ضعف را حذف کنید. البته دوربین را به گونه ای روی سه پایه سوار کنید تا به راحتی بتوانید آن را برای دنبال کردن پروانه حرکت دهید. اگرچه استفاده از سه پایه قدرت حرکت شما را کاهش می دهد اما اگر آن را در مکان مناسب - جایی که پروانه ها به طور مرتب به آن سر می زنند - قرار دهید، زیاد منتظر سوژه های زیبای خود نخواهید ماند.

حرکات پروانه ها را پیش بینی کنید

آگاهی از رفتار سوژه عاملی کلیدی در عکاسی است. پروانه هایی که از آنها عکاسی می کنید را به دقت زیر نظر بگیرید و پس از مدتی قادر خواهید بود رفتار و حرکات آنها - این که چه زمانی روی یک گل می نشینند، بال زدن بعدی آنها هنگامی که استراحت می کنند چه زمانی رخ می دهد و غیره - را پیش بینی کنید. هنگامی که قادر به پیش بینی حرکات پروانه باشید درصد موفقیت خود در ثبت عکس هایی دیدنی را طی جلسات عکاسی به طور قابل توجهی افزایش می دهید.


انتهای پیام
برچسب ها: پروانه ، پارک ، عکاسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.