آصفری در گفت‌و‌گوی مشروح با باشگاه خبرنگاران:

ادعای واردات قطعات موشکی از "کره شمالی" کذب محض است/ پایگاه‌های "آمریکا" در تیررس آتش سنگین نیروهای مسلح/ اظهارات "دمپسی" ژست سیاسی و نظامی است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ایران نیازی به وارد کردن قطعات موشکی از هیچ کشوری را ندارد و مطرح شدن این موضوع کذب محض است.

"محمد حسن آصفری" عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی  در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ درباره اظهارات اخیر "ژنرال مارتین دمپسی" رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا مبنی بر "احتمال حمله نظامی به ایران با فرض تحویل سامانه اس 300 به این کشور"  اظهارداشت: این‌ها ژست سیاسی و نظامی مقامات آمریکایی است.

**آمریکا مطمئناً دست به بی عقلی نمی‌زند

وی ادامه داد: آمریکا مطمئناً دست به بی عقلی نمی‌زند و توانایی نیروی مسلح جمهوری اسلامی ایران بسیار بالاست.

**پایگاه‌های آمریکایی در منطقه در تیررس آتش سنگین نیروهای مسلح

عضو کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به توان بازدارندگی بسیار بالای نیروهای مسلح ایران یادآور شد: پایگاه‌‎های نظامی ایالات متحده آمریکا در منطقه غرب آسیا در تیررس آتش سنگین نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است.


نیازی نیست از کره شمالی موشک وارد کنیم/ پایگاه‌های آمریکا در تیررس آتش سنگین نیروهای مسلح/ اظهارات دمپسی ژست سیاسی و نظامی است

**آمریکا جرات اقدام نظامی را ندارد

آصفری تاکید کرد: آمریکا جرات اقدام نظامی نداشته و اگر دست به چنین اقدامی بزند تمام پایگاه‌های این کشور و رژیم صهیونیستی در تیررس نیروهای مسلح ایران است.

نیازی نیست از کره شمالی موشک وارد کنیم/ پایگاه‌های آمریکا در تیررس آتش سنگین نیروهای مسلح/ اظهارات دمپسی ژست سیاسی و نظامی است

**تکذیب ادعای رسانه آمریکایی

وی درباره مطلب پایگاه اینترنتی "واشنگتن فری بیکن" مبنی بر این که "در طی مذاکرات هسته‌ای کره شمالی چندین محموله موشکی به ایران ارسال کرده و این‌ها با سیستم‌های موشک‌های دوربرد ایران قابل استفاده است"،  گفت: این موضوع کذب محض است و صحت ندارد.


نیازی نیست از کره شمالی موشک وارد کنیم/ پایگاه‌های آمریکا در تیررس آتش سنگین نیروهای مسلح/ اظهارات دمپسی ژست سیاسی و نظامی است

**ایران نیاز به واردات از هیچ کشوری را ندارد

وی یادآور شد: توان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران کاملاً بومی بوده و نیاز به واردات از هیچ کشوری را ندارد و این موضوع به هیچ عنوان صحیح نیست.

**به هیچ کشوری وابستگی نداریم

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به این که هیچ گونه وابستگی به هیچ کشوری نداشته و نداریم یادآور شد: ایران نیازی به وارد کردن قطعات موشکی از هیچ کشوری را ندارد.

**توان نیروهای مسلح کاملا بومی است

وی در پایان با اشاره به توان بومی نیروهای مسلح کشورمان خاطرنشان کرد: ارتباطات ما در این زمینه بسیار شفاف بوده همچنان که زمانی که بحث سامانه "اس 300 " مطرح شد این موضوع رسانه‌ای شد و ما در این زمینه نیاز به هیچ کشوری نداریم.

بازخوانی یک ادعا
پایگاه اینترنتی واشنگتن فری بیکن در مطلبی مدعی شد، به گفته مقامات اطلاعاتی آمریکا کره شمالی در طی مذاکرات هسته‌ای چندین محموله قطعات موشکی به ایران ارسال کرده است که به نظر می رسد این اقدام با تحریم های سازمان ملل تناقض داشته است.

مقامات آگاه از گزارش‌های اطلاعاتی، که نخواستند نامشان فاش شود مدعی شدند از ماه سپتامبر سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا بیش از دو محموله قطعات موشکی را هنگام انتقال از کره شمالی به ایران زیر نظر گرفتند.

جزئیات این محموله‌های تسلیحاتی در جلسات روزانه اطلاعاتی اوباما رئیس جمهور آمریکا مطرح شد و مقامات اطلاعاتی درباره واگذاری این محموله به ایران و مخفی کردن آن از سازمان ملل که مسئول نظارت و کنترل اجرای تحریم‌هاست ارائه دادند (بیشتر بخوانید).

گفت‌و‌گو از : محمد زرچینی

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار