در آینده‌ای نزدیک درمان قطعی ایدز پیدا می‌شود

با توجه به پیشرفتها و تلاشهای فراوانی که در خصوص کنترل و درمان بیماری ایدز صورت گرفته است باید گفت: که در آینده‌ای نزدیک درمان قطعی ایدز نیز پیدا می‌شود.

علی‌اکبر مرادی دانشیار دانشگاه علوم‌پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: تا امروز درمان قطعی و کامل ایدز و واکسن نهایی این بیماری کشف نشده و در حال حاضر بهترین راهکار مقابله با آن پیشگیری از ابتلا به این بیماری است.

وی گفت: پرهیز از استفاده مشترک از لوازم نوک تیز و برنده آلوده، پرهیز از مصرف سرنگ‌های آلوده در افراد معتاد، کنترل خون و فرآورده های خونی و کنترل مادران باردار و جلوگیری از تولد نوزاد مبتلا به ایدز از راهکارهای اصلی پیشگیری از ایدز است.

مرادی گفت: البته رعایت موارد فوق از بیماریهای دیگر نظیر هپاتیت B و C نیز پیشگیری می‌کند.

وی با اشاره به امیدهای کشف واکسن ایدز در جهان و درمان این بیماری تاکید کرد: با توجه به پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ و تلاشهای فراوانی که در خصوص کنترل درمان بیماری ایدز صورت گرفته است باید گفت که در آینده‌ای نزدیک و نه چندان دور درمان قطعی ایدز نیز پیدا می‌شود.

مرادی خاطر نشان کرد: البته نمی‌توان زمان خاصی را برای پیدا کردن درمان قطعی ایدز بیان کرد اما درمان قطعی ایدز نیز در سالهای آینده پیدا خواهد شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۰۱:۰۲ ۱۲ تير ۱۳۹۵
کاش اخبار جدیدتری درمورد درمان قطعی ایدز در اختیار ما بگذارید
آخرین اخبار