مدیرکل دفتر مدیریت شکار و صید محیط زیست:

جریمه شکار یوزپلنگ، ۱۰۰ میلیون تومان اعلام شد

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان محیط زیست با بیان اینکه افزایش نرخ جریمه‌های شکار در دستور کار است گفت: جریمه شکار یوزپلنگ از ۲۵ به ۱۰۰ میلیون تومان می‌رسد.

  به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران و به نقل از جهان نیوز ، علی تیموری در گفت‌و‌گو با تسنیم در خصوص افزایش نرخ جریمه شکار در کشور اظهار داشت: در سال ۹۱ مطالباتی از سوی دولت در زمینه افزایش نرخ جریمه شکار به سازمان حفاظت محیط زیست مطرح شد که خوشبختانه در سال ۹۳ بازنگری در راستای قیمت‌ها صورت گرفت.

وی با بیان اینکه افزایش نرخ جریمه شکار حیوانات وحشی یک ضرورت است، گفت: از سال ۹۱ موضوع جریمه شکار مربوط به برخی حیوانات وحشی بود که طی بازنگری این امر به تمام جانوران وحشی اختصاص یافت.

*افزایش نرخ جریمه شکار بازدارنده است

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان محیط زیست با بیان اینکه افزایش نرخ جریمه شکار بازدارنده است، افزود: میزان جریمه‌های درنظر گرفته شده باید متناسب باشد درحقیقت نه بسیار زیاد و نه بسیار ناچیز باشد.

تیموری با بیان اینکه در سال ۹۳ قیمت‌هایی برای جریمه درنظر گرفتیم و در شورای عالی محیط زیست ارائه شد، گفت: کلیات افزایش نرخ جریمه شکار و آسیب به حیوانات وحشی تصویب شد.

* مکاتباتی با وزارت دادگستری و کانون وکلا در زمینه افزایش نرخ جریمه

وی با بیان اینکه مکاتباتی با وزارت دادگستری و کانون وکلا در زمینه افزایش نرخ جریمه داشتیم و قرار شده است که این بحث از سوی آنها نیز نهایی و ابلاغ شود، اظهار داشت: بالاترین نرخ جریمه شکار مربوط به شکار یوزپلنگ است.

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان محیط زیست با اشاره به اینکه پروانه شکار هیچ‌گاه برای یوزپلنگ و حیوانات نادر داده نمی‌شود، گفت: در گذشته جریمه شکار یوزپلنگ ۲۵ میلیون تومان بوده است که این نرخ جریمه‌‌ها افزایش خواهد یافت.

* نرخ جریمه شکار گور‌خر ایرانی و خرس سیاه ۵۰ میلیون تومان می‌شود

تیموری با بیان اینکه نرخ جریمه شکار حیوانات وحشی افزایش خواهد یافت، افزود: میزان افزایش نرخ جریمه‌ها به این شکل است که برای یوزپلنگ ۱۰۰ میلیون تومان، برای پلنگ ۸۰ میلیون تومان، گوزن زرد ایرانی ۶۰ میلیون تومان و گورخر ایرانی، خرس قهوه‌ای و خرس سیاه ۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: براساس چارچوب قانونی نه تنها جریمه نقدی بلکه محکومیت نیز برای متخلفان در نظر گرفته خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بهزاد
۱۴:۵۲ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
به جای اینکه روشهای پرورش و تکثیر حیونها را به صورت علمی انجام بدن جریمه ها را نجومی بالا میبرن.
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۰۹:۴۴ ۳۱ فروردين ۱۳۹۴
با سلام
تیتر خبر با تصویر موجود در این صفحه همخوانی ندارد.
تصویر موجود مربوط به "پلنگ" است نه "یوزپلنگ".
آخرین اخبار