درجشن تولد 5 سالگی هفت در هتل انقلاب؛

«گبرلو»: ما را نیش بزنید و تخریب کنید/ «شریفی‌نیا»: هفت اصلی‌ترین مشکل سینما یعنی تبلیغات را حل کرد

جشنی به مناسبت پنجمین سالگرد برنامه هفت در هتل انقلاب با حضور عوامل این برنامه و جمعی از سینماگران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران، شب گذشته هتل پارسیان انقلاب میزبان اهالی سینما و خبرنگاران به مناسبت پنجمین سالگرد تأسیس برنامه سینمایی "هفت" بود.

"محمود گبرلو" که به عنوان تهیه کننده و مجری برنامه "هفت" میزبان این مراسم بود، گفت: هدف "هفت" ایجاد آشتی بین همه‌ی اهالی سینما بود تا بر اساس دغدغه‌های فرهنگی کشورمان، قوانین جمهوری اسلامی و سازمان صدا و سیما جلو برویم هرچند در این مسیر یکسری اشکالات وجود دارد اما سعی می‌کنیم بین سینمای ایران و مخاطبان، مسئولان و سینماگران تعامل ایجاد کنیم.

"گبرلو" ادامه داد: تاکنون 265 برنامه از هفت به روی آنتن رفته که 100 برنامه آن برای گروه قبلی با اجرای "جیرانی" بوده و 165 برنامه هم بنده حقیر در خدمتتان بوده‌ام که در این 25 هزار دقیقه حدود 60 میزگرد، 65 برنامه نقد، 900 دقیقه میزگرد و گفتگوی ویژه و 3 هزار دقیقه آیتم‌های مختلف داشتیم.

وی با اشاره به سرمقاله‌های خود، اظهار داشت: در این برنامه حدود 150 سرمقاله داشتم که در آن استراتژی‌های برنامه را با مخاطبان درمیان گذاشتم و بیش از 400 مهمان در برنامه حضور پیدا کردند که 50 نفر آن منتقدان سینمایی بودند که هدفم از دعوت از منتقدان جا انداختن جریان نقد درست در برنامه بود تا از تمام گفتمان و تفکرات استفاده کنم بنابر این به حضور منتقدان در این برنامه تأکید داشتم.

سردبیر"هفت" بیان کرد: 100 بازیگر، 100 کارگردان،‌ 50 مسئول سینمایی و 80 گفتگوی ویژه در حوزه سینما از دیگر برنامه‌های هفت در طول این مدت بوده است.

وی در پایان صحبتهای خود خاطر نشان کرد: برنامه هفت را نقد کنید تا به نقطه‌ای مطلوب برسیم، ما را نیش هم بزنید، تخریب کنید اما به سینمای ایران لطمه نزنید.

در ادامه مراسم" علیرضا رضا داد" دبیر جشنواره فیلم فجر پشت تریبون آمد و گفت: خوشحالم که در جمع دوستان و برگزار کننده‌ی برنامه "هفت" هستم به "گبرلو" و تمام همکارانشان بابت پایمردی و ممارست تبریک می‌گویم چرا که دوام یک برنامه بیش از یک سال نشان از خودگذشتگی عوامل آن دارد.

وی افزود: به گبرلو تبریک می‌گویم که سرش بالاست. این پایمردی جز در پرتو یک درایت، هوشیاری و سلامت امکان پذیر نیست؛ به دست اندرکاران "هفت" در دوره قبل و این دوره که حافظ منافع سینما هستند، تبریک می‌گویم، امید دارم مسیری که در پیش گرفتند، جامع‌تر باشد.

"رضا درستکار" منتقد سینما در ادامه گفت:‌ شاید من هم سمت میزبانی داشته باشم چون بیشتر از دیگر همکارانم اقبال حضور در این برنامه را داشتم.

وی افزود: این برنامه محل برقراری ارتباط با سینماگر و دوستداران سینما است؛ سینماگران جزء بهترین صنف‌های دنیا هستند.

«علیرضا رئیسیان» کارگردان سینما هم که یکی از مهمانان این مراسم بود، گفت: عدد هفت رمزآلود است؛ ما این برنامه را از خودمان می‌دانیم و حمایتش می‌کنیم زیرا تداوم این برنامه جدی، خوب است و بهتر است که گبرلو در چهارچوب اهداف تعیین شده‌ی این برنامه کمی جسارت آمیز‌تر عمل کند و به گبرلو و تلویزیون که یک برنامه جدی برای سینمای ایران دارد، تبریک می‌گویم.

"سعید راد" بازیگر سینما هم در این مراسم عنوان کرد: برنامه "هفت" نعمت و پایگاهی برابر بیان حرف‌های اهالی سینماست؛ وقتی در این برنامه همکارانمان را می‌بینیم خوشحال می‌شویم.

وی ادامه داد: 90 درصد از دست اندرکاران سینما برنامه "هفت" را تماشا می‌کنند اعتباری در سینمای ایران وجود دارد که از هفت کسب می‌کنیم؛ مردم باید بدانند چه پایگاهی در سینما داریم.

"غلامرضا موسوی" هم اظهار داشت: آدمی که دستی در رسانه داشته باشد، می‌داند 5 سال فعالیت چه معنی می‌دهد، به گبرلو و دوستان قبل از او تبریک می‌گویم که توانستند دوام داشته باشند. این دوستان توانستند در دل مردم راه پیدا کنند.

"محمد رضا شریفی نیا" بازیگر سینما و تلویزیون نیز در ادامه بیان کرد: پنجمین سالگرد هفت را تبریک می‌گویم، این اتفاق در سینمای ایران مبارک است زیرا مشکلات ما را حل کرد، در واقع یکی از آن مشکلات تبلیغات و اطلاع رسانی در مورد فیلم‌هاست که این برنامه پیش قدم برای فیلم‌ها شده است.

گفتنی است؛ در این مراسم محسن علی اکبری، جهانگیر الماسی، حسین مسافر آستانه، سید جمال ساداتیان، حسین دهقان، مسعود شاهی، طالب نژاد، صلح جو، چنگیز جلیلوند، غلامرضا موسوی، رضا درستکار، محمد تقی فهیم، سعید سهیلی زاده، محمد رضا شریفی نیا، سید ضیاء الدین دری، علیرضا رضا داد، حسین فرح بخش و جمعی دیگر از اهالی سینما حضور داشتند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار