صدوقی در مجمع عادی سالیانه ارتباطات سیار مطرح کرد:

ثبت بیش از 500 هزار سیم کارت دائمی همراه اول در سال 93/جابه جایی شماره بین اپراتورها تا دوسال دیگر بعید است

مدیرعامل ارتباطات سیار از ثبت بیش از 500 هزار سیم کارت دائمی همراه اول در سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات باشگاه خبرنگاران ،وحید صدوقی مدیرعامل ارتباطات سیار در مجمع عمومی عادی سالیانه همراه اول که امروز ( دوشنبه) در محل پژوهشگاه نیرو برگزار شد با اشاره به مجموعه عملکرد اپراتور اول تلفن همراه اظهار کرد :در توسعه سهم بازار و واگذاری سیم کارت روند افزایشی داشتیم به این صورت که در سال گذشته 510  هزار سیم کارت دائمی به نام مشترکان ثبت شد.

وی با بیان اینکه مشترکان دائمی سرمایه های اصلی این اپراتور هستند ، افزود :در حال حاضر 17.5 میلیون مشترک داریم و طور کل سهم بازار در حال حاضر 61 درصد و ضریب نفوذ همراه اول 80.5 درصد است.

صدوقی با اشاره به برگزاری جشن 20 سالگی همراه اول تصریح کرد: با توجه به نام‌گذاری سال جدید به نام دولت، ملت همدلی و همزبانی امیدواریم در سال جدید دولت همراه محقق شود چرا که همراه اول به منظور اجرای دولت الکترونیک نقشی را بر عهده گرفته است که با ایجاد زیر ساخت های لازم دولت همراه ایجاد  می شود. 

صدوقی در ادامه با اشاره به ورود سیم کارتهای کودک و نوجوان افزود: همراه اول به منظور حریم حفظ حریم خانواده در 12 آبان ماه محصولی را تحت عنوان درسا معرفی کرد تا بدین منظور درسا یا سیم‌کارتهای کودک و نوجوان در اختیار کودکان قرار گیرد که 6 محصول این سرویس اسفند ماه سال گذشته آماده شده و امیدواریم تا اوایل اردیبهشت ماه وارد بازار شود. 

مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار با تاکید بر حفظ اطلاعات مشترکان تصریح کرد: همراه اول 35 برای میلیون از مشترکین سرویس جیرینگ را فراهم کرده و با 9 کشور قرارداد امضا کرده است و همچنین سهم بازار وایمکس 26 درصد است.  

صدوقی در ادامه با اشاره به راه‌اندازی نسل 3 همراه اول در سال 92 – 93 گفت: تاخیر در واگذاری نسل 3 و 4 موجب رشد نسل دوم همراه اول شد و در اسفند ماه همراه اول بالغ بر 3200 ترافیک دیتا داشته است. 

وی در خصوص اجرای ترابرد پذیری تصریح کرد: طرح ترابرد پذیری یعنی استفاده از خدمات تلفن اپراتور دیگر  که در بیشتر کشورها اجرا شده و ما هم از اجرای آن استقبال می‌کنیم چرا که موجب توسعه همراه اول می‌شود اما از لحاظ فنی حداقل تا دو سال آینده زیر ساختهای آن آماده می‌شود و اپراتورها به بلوغ می‌رسند و فضا به سمت رقابتی پیش می‌رود. 

مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار درادامه به ارائه امارها وهزینه های شرکت در سال 93 افزود:در سال هایی که همراه اول شرکت دولتی بود پرداخت ها به دولت حدود 3 هزار 412 میلیارد تومان بود اما طی سال های گذشته این رقم به 15 میلیارد و 864 میلیون رسیده که به عبارتی می توان گفت رشدی 365 درصدی داشته وحدود ر4 برابر شده است.

صدوقی افزود:اکنون سهمی که دولت الز همراه اول می برد 4 برابر سودی است که سهامدار عمده این شرکت بدست می آورد.

*درآمد مصرف آزاد اینترنت به یک هشتم رسید

وی درباره تاثیر کاهش نرخ مصرف آزاد اینترنت موبایل گفت:نرخ هر کیلوبایت اینترنت آزاد فعال 14.7 ریال بود که 4 ریال می شد و سال گذشته به 0.5 ریال کاهش یافت.

صدوقی در ادامه افزود:پیش از این 50 درصد درآمد اینترنت همراه اول از محل مصرف آزاد اینترنت بود که اکنون این سهم به 75 درصد مصرف آزاد کیلوبایت کاهش یافته است به این معنا که در  مجموع درآمد بخش کیلوبایتی یک هشتم شده است.

وی در پایان گفت:در سال گذشته پس از 10 سال مجوز تغییر تعرفه ها صادر شد وتعرفه سیم کارت های دائمی 5 درصد افزایش وتعرفه سیم کارت های اعتباری 9 درصد کاهش یافت که درمجموع اپراتورها باید برای افزایش تعرفه با یکدیگر توافق کنند. 

انتهای پیام/



برچسب ها: ثبت ، سیم ، همراه اول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار