لپ تاپ هایی برای علاقه مندان به بازی های رایانه ای

لپ تاپ های گیمنیک از قدرت سخت افزاری کافی برای بازی های رایانه ای برخوردار هستند و قابلیت حمل بالایی دارند.

به گزارش خبرنگار نبض بازار باشگاه  خبرنگاران، وقتی سخن از بازی های کامپیوتری به میان می آید،‌ اکثر مردم به فکر کنسول های بازی همچون پلی استیشن و اکس باکس می افتند. اما گیمرها و خوره های بازی به خوبی میدانند کنسول ها برایشان کافی نیست و  بهترین تجربه بازی را در کامپیوتر خواهند داشت. مشخص است گیمرهای بسیار حرفه ای حتما باید یک کامپیوتر میزی یا دسکتاپ را برای خرید انتخاب کنند،‌ چرا که توان پردازشی پردازنده های اصلی و گرافیکی تنها در دسکتاپ هاست که رخ مینماید.

لپ تاپ مخصوص گیم چه ویژگی هایی دارد؟

-لپ تاپ های مخصوص بازی یا لپ تاپ های سری گیمینگ باید از لحاظ فنی، سخت افزار بسیار قدرتمندی داشته باشند و در ضمن طراحی آنها طوری باشد که بتواند این حجم توان سخت افزاری را تحمل کند. علاوه بر این با درک این موضوع که برای گیم بازها فضای بازی و اندازه صفحه نمایش اهمیت زیادی دارد، لپ تاپ های مخصوص گیم معمولا دارای صفحه نمایش های بزرگ تر از ۱۵ اینچ هستند و وزن سنگینی نیز دارند.

تجهیز به پورت و امکانات ارتباطی نیز یکی از ویژگی های لپ تاپ های سری گیمینگ است.

پر واضح است که چنین دستگاهی قیمت بالایی نیز دارد؛ چرا که معمولا لپ تاپ های مخصوص بازی، به پردازنده و کارت گرافیکی قدرتمندی مجهزند.

به طور کلی حداقل پردازنده هایی که برای یک لپ تاپ گیم در نظر گرفته می شود، پردازنده Core i۵ است (البته اکثر گیم بازها ترجیح می دهند پردازنده نصب شده روی لپ تاپشان از نوع چهار هسته ای های Core i۷ باشد).

همچنین حداقل حافظه ای که روی این لپ تاپ ها نصب می شود ظرفیتی حدود ۴ گیگابایت دارند. اما اکثر لپ تاپ هایی که برای گیم به بازار عرضه شده اند به رم هایی با ظرفیت ۸ تا ۱۶ گیگابایت مجهزند. حداقل پردازنده گرافیکی نیز ۵۴۰ آنویدیا یا ۶۶۵۰AMD است. ظرفیت حافظه پردازنده گرافیکی نیز حداقل باید دو گیگابایت باشد. در غیر این صورت برای انجام بازی های حرفه ای کاربر دچار دردسر می شود. به این نکات باید طراحی ظاهری و نمای لپ تاپ را نیر اضافه کرد. چراکه این موضوع تاثیر روانی زیادی روی کاربر گذاشته و باعث اشتیاق وی به بازی می شود.

نکاتی برای خرید لپ تاپ گیمینگ

۱- هدفتان را از خرید لپ تاپ گیمینگ مشخص کنید:

همانطور که از نام لپ تاپ های سری گیمینگ مشخص است، این لپ تاپ ها برای انجام بازی های کامپیوتری به بازار عرضه شده اند.لپ تاپ های مخصوص گیم معمولا علاوه بر ویژگی های فنی مطلوب دارای طراحی ظاهری خاص و زیبایی هستند و در ضمن دارای صفحات نمایش بزرگ هستند.پس اگر قصد دارید لپ تاپی که خریداری می کنید صرفا برای انجام بازی های کامپیوتری مورد استفاده قرار می گیرد به دنبال نمونه ای با صفحه نمایش بزرگ و طراحی ظاهری زیبا خاص نباشید.

2-بودجه خود را مشخص کنید:

مانند خرید هر وسیله دیگری بهتر است بودجه خود را قبل از خرید لپ تاپ گیمینگ مشخص کنید. زیرا این کالا با قیمت های گوناگونی از حدود پنج تا ۱۰ میلیون تومان و حتی گاه گران تر در بازار موجودند و تنوع زیادی دارند.

پس قبل از خرید به خوبی در مورد آنچه قصد خرید آن را دارید تحقیق و بررسی کنید و کالایی با قیمت مورد نظر در بازار بیابید.

۳- روی برند حساسیت نشان دهید:

در این مورد خاص توجه به برند دستگاه اهمیت بسیار زیادی دارد. زیرا برندهای عرضه کننده لپ تاپ های گیمینگ معمولا فرمولی خاص برای تولید لپ تاپ گیم دارند. پس هنگام خرید بهتر است روی برند حساسیت نشان دهید.
توصیه می شود از خرید لپ تاپ هایی با برندهای ناشناخته و نه چندان مطرح که تاکنون نامی از آنها در تولید محصولات گیمینگ به گوش نخورده است خودداری کنید.

۴- به طراحی ظاهری دستگاه توجه کنید:

معمولا سازندگان لپ تاپ و در کل تجهیزات مخصوص گیم روی طراحی ظاهری لپ تاپ و محصولات گیمینگ حساسیت نشان داده و طراحی خاصی برای این دستگاه ها ارائه می کنند؛ زیرا طراحی دستگاه روی افزایش سطح هیجان کاربر و لذت بردن از بازی تاثیر می گذارد.پس هنگام خرید به طراحی ظاهری همدقت کنید و بدانید خرید یک لپ تاپ گیمینگ با طراحی ظاهری زیبا تاثیر زیادی در افزایش لذت کاربر از انجام بازی کامپیوتری دارد.

۵- لپ تاپ بدون گارانتی نخرید:

با توجه به اینکه معمولا لپ تاپ های مخصوص گیم قیمت گرانی دارند، باید توجه کنید که از خرید نمونه های بدون گارانتی خودداری کنید؛ زیرا در صورت بروز ایراد برای دستگاه شما به شدت متضرر خواهید شد.خرید یک لپ تاپ گیمینگ با گارانتی شناخته نشده هم شما را درگیر دردسرهای زیادی می کند. پس سعی کنید دستگاهی که خریداری می کنید از میان برندهای شناخته شده و با گارانتی مطرح باشد.

۶ -در انتخاب تجهیزات جانبی دقت کنید:

خرید تجهیزات جانبی مناسب هم یکی دیگر از نکاتی است که باید به آن توجه کنید.اگر شما هزینه هنگفتی صرف خرید یک لپ تاپ مخصوص گیم می کنید، بهتر است برای خرید تجهیزات جانبی نیز هزینه کرده و تجهیزاتی خریداری کنید که موجب دردسر شما نشود. تجهیزاتی نظیر ماوس های پر سرعت و اسپیکرهای اضافی و...

۷- باتری اضافی بخرید:

اگر چه معمولا باتری های پرقدرتی روی لپ تاپ های گیمینگ نصب می شود. اما به دلیل کانفیگ بالا، معمولا این دستگاه ها با پرقدرت ترین باتری ها شارژدهی بیشتر از ۵ تا نهایتا ۶ ساعت ندارند. به همین دلیل به شما توصیه می کنیم که هوای باتری دستگاه را داشته و زیاد به آن فشار نیاورید. به عبارتی دستگاه را به موقع شارژ کنید و حتی درصورت لزوم از شارژر و باتری یدکی استفاده کنید.
 
 ۸ -برای لپ تاپ گیمینگ کیف مناسب خریداری کنید:

از آنجاکه لپ تاپ های گیمینگ معمولا سنگین وزن هستند، بهتر است از یک کیف مناسب سبک وزن و در ضمن مقاوم و مستحکم برای حمل این دستگاه ها استفاده کنید.هرگز لپ تاپ را در دست یا در کاورهایی که برای حمل لپ تاپ و اولترابوک ها به بازار عرضه شده اند، حمل نکنید.

انتهای پیام/
برچسب ها: بازی ، لپ تاپ ، برند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار