به نوزادتان شیر دهید تا بدن سالمی داشته باشید!

باردار شدن بسیاری از زنان باعث کاهش و یا ترک سیگار در آنها می گردد، اما شمار زیادی از زنان پس از زایمان مجددا شروع به مصرف سیگار می کنند.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران، طبق مطالعات جدید، تغذیه با شیر مادر می تواند از بازگشت دوباره عادات قدیمی پیشگیری کند.
 
سیگار کشیدن در دوران بارداری، سلامتی جنین را به خطر انداخته و او را در معرض مواد شیمیایی خطرناک قرار می دهد، که این امر منبع اکسیژن و مواد مغذی را برای جنین محدود کرده و مشکلاتی از قبیل نوزاد نارس، سقط جنین و نقص عضو او را به بار می آورد.
 
مادران بارداری که سیگار مصرف می کنند، خطر ابتلا به مشکلات سلامتی نظیر آسم، چاقی دوران کودکی و سندرم مرگ ناگهانی (SIDS)را برای نوزاد خود پس از تولد افزایش می دهند. گفتنی است که خطرات ناشی از مصرف سیگار پس از بارداری ناپدید نمی شوند، لذا از سرگیری عادت سیگار می تواند خطرناک باشد.به نظر می رسد تغذیه توسط شیر مادر یک عامل محافظ در برابر افزایش مصرف سیگار پس از زایمان باشد که بر اساس مداخلات، بخش آموزش اثربخشی تغذیه توسط شیر مادر باید به حداکثر رسانده شود.حمایت زنان حداقل 3ماه در زمان شیردهی می تواند مزایای طولانی مدت را در شرایط کاهش مصرف سیگار فراهم آورد.
 
سیگار به طور بالقوه باعث کاهش حجم شیر مادر و آلوده شدن آن به مواد شیمیایی مضر می گردد. این دلایلی است که بی میلی مادران شیرده را به شروع مجدد مصرف سیگار پس از بارداری نشان می دهد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: بارداری ، بیماری ، تغذیه ، محافظ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار