سال گذشته محقق شد

فرآورش ١٥ میلیارد مترمکعب گاز در پالایشگاه هاشمی نژاد

شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد، پارسال ١٥ میلیارد و ١٥٧ میلیون مترمکعب گاز ترش از چاه های منطقه عملیاتی خانگیران دریافت کرده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، مدیر عملیات شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد اظهار داشت: این مقدار نسبت به برنامه تولید پالایشگاه یک درصد کاهش را نشان می دهد که علت آن بالا بودن فشار خط انتقال، کوتاه بودن طول دوره سرما و نیز کاهش شدت سرما بوده است.

دریافت ٨١١ میلیون مترمکعب گاز شیرین

محمد فرزانه مقدم افزود: گاز شیرین دریافتی از شرکت نفت و گاز شرق در سال گذشته، ٨١١ میلیون مترمکعب بوده که این مقدار نسبت به برنامه تولید، ٣٠ درصد افزایش داشته است.

صرفه جویی در مصرف سوخت پالایشگاه

وی یادآور شد: همچنین گاز سوخت مصرفی پالایشگاه و شرکت نفت، ٤٥٠ میلیون مترمکعب بوده که نسبت به برنامه یک درصد صرفه جویی شده است.

افزایش ٣٧ درصدی تولید میعانات

فرزانه مقدم در ادامه، تولید میعانات استحصالی از گاز در این مجتمع را ٨٩٧ هزار بشکه در طول سال ٩٣ عنوان کرد و گفت: تولید میعانات در شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد نسبت به برنامه، ٣٧ درصد رشد داشته است.

تولید ٦١٨ هزار تن گوگرد

مدیر عملیات شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد با بیان این که گوگرد بازیافتی از گاز اسیدی، ٦١٨ هزار و ٤٥٠ تن بوده است، تصریح کرد: مقدار گوگرد تولیدی در سال ٩٣ نسبت به برنامه، چهار درصد افزایش داشته است.

برداشت ١ میلیارد مترمکعب گاز از مخزن شوریجه

وی همچنین به نخستین سال فعالیت مخزن ذخیره سازی شوریجه اشاره و اعلام کرد: در سال گذشته، ٥٧٦ میلیون مترمکعب گاز به مخزن شوریجه D تزریق و یک میلیارد و ٣٥ میلیون مترمکعب گاز از مخزن برداشت شده است.

به گزارش شانا، شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد با صادرات گوگرد تولیدی این شرکت به بازار جهانی، ٦٠ میلیون دلار درآمدزایی ایجاد کرده است.

بر پایه این گزارش، گوگرد با درجه خلوص ٩٩,٩٧ درصد یکی از محصولات تولیدی این پالایشگاه است و دو کشور چین و هند از مشتریان عمده این محصول هستند.

بر همین اساس، پارسال، ٦١٨ هزار و ٤٥٠ تن گوگرد در این شرکت تولید شد که ٥٠٩ هزار و ٣٨ تن آن برای صادرات به بندرعباس ارسال و ٤٤٨ هزار و ٣٣٨ تن به بازارهای هدف صادر شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار