یک عصب شناس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

خشونت در خانواده افسردگی و اعتیاد را در پی دارد

یک عصب شناس گفت: خشونت در خانواده ها عاملی است که می‌تواند در اینده به صورت افسردگی و اعتیاد در افراد نمود پیدا کند.

حسین عشایری عصب شناس در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در مورد عوامل شکل‌گیری خشونت در خانواده‌ها اظهارکرد: نطفه خشونت در خانواده ها از همان ابتدای تشکیل آن به علت شناخت ناکافی و انتظارات غیر معقول از یکدیگر و دخالت های بی مورد اطرافیان شکل می‌گیرد و آرام رشد میکند. 

وی گفت: در آسیب شناسی عوامل بروز خشونت در خانواده ها از تفاوت بینش بین طرفین و انتظاراتی که از یکدیگر دارند شکل می‌گیرد و بهتر است خانواده ها قبل از این که مشکل خود را با ابراز خشونت حل کنند به مشاور مراجعه کنند. 

وی افزود:بخشی از خشونت در خانواده ها مربوط به تعارضاتی است که در بیرون از خانه بوجود می‌آید و افراد مسائل حل نشده خود را به خانه می‌آورند که در خانواده ها به صورت نزاع‌های لفظی، کودک آزاری و یا همسر آزاری نمود پیدا می کند که در برخی موارد منجر به طلاق می‌شود. 
عشایری گفت: خشونت چند عاملی است ، فقر، بی عدالتی ، حقارت و تبعیض در خانواده‌ها خشونت زا است. 

این عصب شناس گفت: افرادی که در کودکی در معرض خشونت باشند می‌توانند آن را در آینده بروز دهند حتی اگر خشونت در کلام والدین آنها باشد. 

وی افزود: زمانی که کودک فیلم های با صدای بلند و خشن می‌بیند چون نمی‌تواند بین دنیای واقعی و مجازی تفاوت قائل شوند بر اساس شخصیت‌های داخل فیلم الگو سازی می‌کنند و آن را به اطراف بروز می‌دهند. 

وی در پایان گفت: آستانه اعمال خشونت در افراد متفاوت است. 

اگر فرد نتواند آن را به بیرون بروز دهد دچار افسردگی و یا حتی اعتیاد شود. اعتیاد نیز نوعی خشونت بر علیه خود به شمار می‌آید و راه درمان آن مراجعه به مشاور و مددکار اجتماعی است. 

انتهای پیام/ 

برچسب ها: افسرده ، روانشناس ، اعتیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار