رادیو فرهنگ میزبان قباد آذر آیین می‌شود

برنامه بوطیقا این هفته سه شنبه یکم اردیبهشت میزبان قباد آذر آیین ، داستان نویس و منتقد ادبی خواهد بود تا با وی گفتگو کند.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران؛ روابط عمومی رادیو فرهنگ، برنامه‌ی بوطیقا، برنامه‌ای مختص ادبیات داستانی از گروه ادب و هنر رادیو فرهنگ است که در بخش‌های متنوعی به علاقه‌مندان ادب‌ دوست تقدیم می‌شود.

در برنامه این هفته بوطیقا که از ساعت 14:30  تا 15:15 پخش می شود، محسن حکیممعانی در برنامه این هفته گفتگویی صمیمانه با آذر آیین خواهد داشت و داستان های این داستان نویس مسجد سلیمانی را بررسی می کند.

اولين اثرقباد آذر آیین با نام "باران" در نشريه ادبي بازار در رشت منتشر شد. آذرآيين در سال هاي بعد داستانهای كوتاهی برای نوجوانان از جمله در سال 1357 "پسري آن سوي پل" را نوشت . داستان "ظهر تابستان" ازاين مجموعه در جايزه گلشيري برگزيده شد. مجموعه "هجوم آفتاب" نيز از جمله آثار به چاپ‌ رسيده آذرآيين است كه يكی از 8 نامزد دريافت جايزه ادبي جلال آل‌احمد در سال 1388 بود و موفق شد جايزه كتاب فصل را از آن مولف خود نمايد.

 از دیگر آثار جدید وی به موارد زیر می توان اشاره داشت: داستان کوتاه ” اتوبان” رمان ‌صد صفحه‌ای "عقرب‌ها را زنده بگیر” که در فضای نوستالژیک برای مخاطبان نوجوان نوشته شده است و همچنین مجموعه‌ داستان "چه سینما رفتنی داشتی یدو!؟” که شامل ۱۳ داستان است، اولین داستان این مجموعه به ماجرای سینما رکس آبادان می‎‌پردازد.
 
محسن حکیم معانی: کارشناس، نیکرو نویسنده، رسول تسلیمی: تهیه‌کننده و فاطمه حقیقت‌ناصری گوینده‌ی این برنامه‌اند. رادیو فرهنگ روی موج اف ام ردیف 106 و ای ام ردیف 558 و کانال 56 دستگاه های گیرنده دیجیتال (ستاپ باکس) قابل دریافت است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار