آغاز ثبت‌نام آزمون ورودی پایه اول متوسطه مدارس نمونه دولتی

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: براساس دستورالعمل ثبت‌نام آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی که پیش از تعطیلات عید نوروز به استان‌ها داده شده بود، این ثبت‌نام به استان‌ها واگذار و از 30 فروردين‌ماه آغاز شده و تا 15 اردیبهشت ادامه دارد.

علي زرافشان، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش وپرورش در گفتگو با خبرنگار آموزش و پرورش باشگاه خبرنگاران افزود: بر اساس این دستورالعمل ثبت‌نام آزمون ورودي پايه اول متوسطح مدارس نمونه دولتي تا 15 اردیبهشت ادامه دارد كه اين براي ورود دانش آموزان به پایه اول متوسطه یا پایه هفتم انجام می‌شود.

وی گفت: برای پایه دوم متوسطه آزموني برگزار نمی‌شود و آزمون ورودی مدارس تیزهوشان نیز به صورت مستقل برگزار خواهد شد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در گذشته آزمون ورودی مدارس تیزهوش و نمونه دولتی باهم برگزار می‌شود اما بازرسی بیشتر و 2 گروه متفاوت مخاطبین این مدارس جدا شد.

زرافشان در خصوص شرایط ثبت‌نام در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی پایه اول متوسطه گفت: شرایط ثبت‌نام داوطلبان در این آزمون نداشتن سابقه مردودی و ترک تحصیل است و دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی درآزمون ورودی دبیرستان‌های نمونه دولتی دوره اول متوسطه، باید مقیاس حداقل خوب در تمام دروس نوبت اول در سال تحصیلی 94 ـ 93 را کسب کرده باشند.



انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار