صفحات اجتماعی روزنامه‌ها در قاب باشگاه خبرنگاران:

از افزایش 50 درصدی اعتبار تجهیز آزمایشگاه‌های تشخیص سموم غذا تا تجربه‌های جهانی مبارزه با حاشیه نشینی

در صفحات اجتماعی روزنامه‌های کشور، موضوع‌های تجربه‌های جهانی مبارزه با حاشیه نشینی و بررسی بورسیه‌های مسئله دار برای پنجمین بار پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات باشگاه خبرنگاران روزنامه جام جم، آرمان، وطن امروز، مردم سالاری، خراسان و ایران در صفحات اجتماعی امروز خود به مطالبی همچون افزایش 50 درصدی اعتبار تجهیز آزمایشگاه‌های تشخیص سموم غذا، افزایش حقوق معلمان از 180 تا 200 هزار تومان، توافقی برای نجات هامون، و... اشاره کردند که در ادامه نگاهی کوتاه به آن خواهیم داشت.

روزنامه جام جم: افزایش مهاجرت پذیری و حاشیه نشینی در کلان شهر بزرگ تهران باعث ایجاد آسیب‌ها و معضلات اجتماعی و مشکلات بسیاری در جامعه امروز شده است.

افزایش حاشیه نشینی علاوه بر تخریب محیط زیست باعث افزایش آسیب‌ها و معضلات اجتماعی، فاصله طبقاتی و فرهنگ جامعه می‌شود. در حقیقت در گام اول مهاجران و حاشیه نشینان به دلیل نبود امکانات رفاهی، اجتماعی و... با مشکلات بسیاری مواجه خواهند شد.

روزنامه جام جم در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع تجربه‌های جهانی مبارزه با حاشیه نشینی می‌پردازد.

در این گزارش آمده است؛ حاشیه نشینی مترادف و جایگزینی برای زاغه نشین است که به ساخت و سازهای غیر قانونی و غیر استاندارد در حواشی شهرهای بزرگ گفته می‌شود و بیشتر آن‌ها از خدمات شهری از جمله آب، برق و موارد بهداشتی محروم هستند.

در ادامه نیز موضوع‌های تجربه‌های جهانی مبارزه با حاشیه نشینی، تاثیر حاشیه نشینی در کلان شهرها، نخستین حاشیه نشینی در آمریکا، افزایش مهاجرت و اجاره خانه‌ها بعد از جنگ جهانی دوم، عوامل موثر بر حاشیه نشینی، حاشیه نشینی و گسترش زاغه‌ها و مهاجرت روستاییان و... بررسی می‌شود.

همچنین روزنامه جام جم در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع‌های شهرسازی، تقویت حاشیه نشینی، رکورد اقتصادی و زیر ساخت‌های ضعیف شهری و اقدامات دولت‌ها برای حل معضل حاشیه نشینی، می‌پردازد.

روزنامه خراسان

*افزایش 50 درصدی اعتبار تجهیز آزمایشگاه‌های تشخیص سموم غذا

روزنامه خراسان در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع افزایش 50 درصدی اعتبار تجهیز آزمایشگاه‌های تشخیص سموم غذا، می‌پردازد.

این روزنامه در این باره آورده است؛ بسیاری از سموم، آفات نباتی، نیترات‌ها و مواد شیمیایی که به غذا‌ها می‌زنند تا آن‌ها را خوشمزه تر کند و یا ماندگاری آن‌ها بالا برود، می‌تواند سلامت مردم را به خطر بیاندازد.

در ادامه نیز بررسی موضوع‌های آثار مخرب استفاده سموم آفات در محصولات کشاورزی بر سلامت مردم، افزایش 50 درصدی اعتبار تجهیز آزمایشگاه‌های تشخیص سموم غذا، کاهش روغن‌های اشباع به زیر 2 درصد، موضوع افزایش قیمت داروهای تالاسمی، استامینوفن پرمصرف ترین دارو‌های سال 93 و... صورت می‌گیرد.

همچنین روزنامه خراسان در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع‌های تنها راه جهش کشور، اعتماد مدیریت شهری است، عربستان 3 سوم اردیبهشت از زائران ایرانی خالی می‌شود، می‌پردازد.

روزنامه آرمان

*افزایش ازدواج در سنین بالا

روزنامه آرمان در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع افزایش ازدواج در سنین بالا می‌پردازد.

در این روزنامه آمده است؛ ازدواج از سن بالا این روزها به مشکلی روانی و اجتماعی در کنار مشکلات تحصیل و اشتغال جوانان تبدیل شده است که بیش از خود جوانان نگرانی خانواده‌های آ‌ن‌ها را از به تاخیر افتادن روند طبیعی به دنبال دارد.

در ادامه نیز موضوع‌های افزایش ازدواج سنین بالا، مشکلات جوانان در ایران، نامطلوب بودن افزایش سن ازدواج دختران، آمار دقیق زنان و مردان در سن ازدواج، 23 میلیون تن دختران و پسران مجرد در ایران، حضور 12 میلیون مجرد مرد و 10 میلیون مجرد زن در ایران، وجود یک جوان ازدواج نکرده به ازای هر دو خانوار در ایران، مشکلات اقتصادی، مالی، بیکاری و شرایط نامناسب مسکن در ایران، توانایی پسران برای تشکیل خانواده با هزینه بیش از 11 میلیون تومان ازدواج جوانان، مشکلات نرم افزاری و سخت افزای ازدواج، ناکامی و آسیب‌های کاهش ازدواج و... بررسی می‌شود.

همچنین روزنامه آرمان در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع‌های بررسی بورسیه‌های مسئله دار برای پنجمین بار و افزایش سالمندان رها شده، می‌پردازد.

*روزنامه مردم سالاری 

افزایش 180 تا 200 هزار تومانی حقوق معلمان

روزنامه مردم سالاری در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع افزایش 180 تا 200 هزار تومانی حقوق معلمان می‌پردازد.
در این گزارش آمده است، شاخصهایی که در این طرح رتبه بندی معلمان اعمال می‌شود همان وظایفی بود که معلمان در حال اجرای آن هستند و این در حالی است که بیش از 90 درصد معلمان شامل رتبه‌بندی این طرح شده و حداقل بین یک میلیون و 800 تا دو میلیون ریال به حقوق آنها افزوده می‌شود.


در ادامه نیز موضوع‌های طرح رتبه‌بندی معلمان ، اعمال شاخص‌های طرح رتبه‌بندی معلمان، شرایط رتبه‌بندی معلمان، تأسیس شرکت، کارگزاری اقتصادی و سیاسی و ... برررسی‌ می‌شود.


همچنین روزنامه مردم‌سالاری در صفحه‌ی اجتماعی امروز خود با عدالت در سلامت فاصله زیادی داریم و 21 درصد ازدواج‌های در کمتر از 5 سال به طلاق می‌انجامد، می‌پردازد.

*روزنامه وطن امروز

بوفالوی هندی، گوشت سفره ایرانی

روزنامه وطن امروز در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع بوفالوی هندی، گوشت سفره ایرانی می‌پردازد.
این روزنامه در این باره آورده است: هر چند سازمان دامپزشکی از صدور مجوز واردات گوشت بوفالوی هندی فقط برای تولید سوسیس، کالباس تأیید کرده اما در وارد شدن این محصول در چرخه مستقیم مصرف مردم نظارت خواهد کرد.

در ادامه نیز بررسی موضوع‌های نظارت سازمان دامپزشکی در واردات گوشت بوفالوی هندی برای تولید سوسیس و کالباس، بیماری‌های ناشی از واردات گوشت بوفالوی هندی و بروز بیماری‌های گوناگون مانند جنون گاوی و انواع بیماری‌های انگلی تشدید نظارت بر استفاده از گوشت بوفالوی هندی، فرآورده‌های گوشتی حرارت دیده، واردات بیماری از هندوستان، نگرانی از بیماری‌های جنون گاوی و ... صورت می‌گیرد.

همچنین روزنامه وطن امروز درصفحه اجتماعی امروز خود به موضوع‌های خرید خون از اهدا کنندگان منشاء انحراف است، ارائه مشاوره سوری در دادگاه‌های خانواده و چرا به تبلیغات ماهواره‌ای اعتماد می‌کنید؟ می پردازد.

*روزنامه ایران

توقف حکم اعدام شش محیط بان

روزنامه ایران درصفحه اجتماعی امروز خود به موضوع توقف حکم اعدام شش محیط بان می‌پردازد.
در این گزارش آمده است، حکم قطعی 8 محیط بان در سازمان حفاظت محیط زیست صادر شده بوده که با تلاش این سازمان حکم اعدام شش تن از آنها متوقف شده است.

در سال 94 نیز مانند سال گذشته حکم اعدام دو تن از محیط بانان تغییر و مورد بررسی مجدد قرار گرفت. 
در ادامه نیز موضوع‌های توقف حکم اعدام شش محیط بان، بررسی و تغییر دو محیط بان دیگر، آثار تبلیغات رسانه‌ای بر روند رسیدگی به پرونده محیط بانان، همکاری قوه قضائیه با سازمان حفاظت محیط زیست، محیط زیست برای پیگیری و رسیدگی به ابعاد حقوقی پرونده محیط بانان و ... بررسی می‌شود.

همچنین روزنامه ایران در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع‌های توافقی برای نجات تالاب هامون، اعتیاد و بلوغ جنسی در کتاب‌های درسی امسال، بازگشت زائران عمره تا سوم اردیبهشت و افزایش ازدواج‌های بالای 35 سال می‌پردازد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: اا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار