خادم:

سیاسی مدیر عامل نیست/هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس مدیرعامل را مشخص می‌کند

معاون حقوقی پارلمانی و امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان گفت: سیاسی وقتی استعفا داده است دیگر مدیرعامل پرسپولیس نیست.

سیاسی مدیر عامل نیست/هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس مدیرعامل را مشخص می‌کندبه گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، امیررضا خادم در خصوص وضعیت مدیرعاملی تیم پرسپولیس در گفتگو با رادیو اظهار داشت: با توجه به اینکه اتفاقاتی برای سیاسی افتاد به همین خاطر جلسات متعددی را طی یکی 2 هفته پیش با وی داشتیم در نهایت قرار بر این شد براساس اینکه خود نیز علاقمند به استعفاء از مقام مدیر عاملی است استعفا بدهد و هیات مدیره باشگاه پرسپولیس تشکیل نیز شد و سیاسی استعفای خود را به هیات مدیره ارائه داد و طبیعتا وقتی سیاسی از مدیر عاملی استعفا داد پس نمی تواند مدیر عامل باشد.

معاون پارلمانی وزیر ورزش در پاسخ به این سوال که آیا می‌شد در این مدت از وقوع این اتفاقات جلوگیری کرد گفت: باید بگویم که اتفاقات پیش آمده یکشنبه شب رخ داده و ما دیروز صبح متوجه این داستان شدیم و در صدد هستیم که موضوع پیش آمده را بررسی کنیم و نکته قابل توجه این است که تا 9 روز دیگر قرار است مزایده سوم برگزار شود و به نظر می‌آید در این دوره حداقل باشگاه پرسپولیس بتواند مالک پیدا کند و به فروش برسد. با توجه به اینکه 8 روز تا زمان مزایده مانده است و بخواهیم درباره باشگاه پرسپولیس ورود کنیم و چکشی برخودر کنیم زیاد این مسئله جالب نیست. از طرفی اتفاقی که برای سیاسی افتاده بخش عمده‌ای از آن مربوط به پرسپولیس است از جمله اسپانسرها و رفتن او به سفر.

خادم درباره اینکه کاپیتان پرسپولیس در مصاحبه‌ای گفته نمی‌دانیم به چه کسی طرف هستیم، یادآور شد: در این چند روزه بعضی از دوستان حواشی را ایجاد کردند و به موضوعاتی ورود می‌کنند که اعضای هیات مدیره ممکن است عکس‌العمل نشان دهند. همه اعتراضات طرفداران پرسپولیس وارد است و نمی‌خواهم به آن پاسخ دهم. بحثی که در اینجا مطرح می‌شود این است که ممکن است یکی از این 2 باشگاه در مزایده سوم به فروش نرفت حالا یا باید بر اساس قانون منحل شوند یا ما باید مسئولان را توجیه کنیم که به دلیل شرایط خاص به کارشان ادامه دهند. برای ادامه حیات هم راهی نداریم جز اینکه دنبال افرادی باشیم که حمایت مالی کنند. بنابراین در فضای خصوصی ممکن است همه این اتفاقات رخ دهد.

وی بیان کرد: در هر صورت ما این انتظار را از هیات مدیره باشگاه پرسپولیس که خوشبختانه داخل آن افراد پرسپولیس  با تجربه و توانمند حضور دارد خواهیم داشت که با وجود این اتفاقات و براساس تصمیم خود سیاسی که خواستار استعفا بود و اینکه صورت جلسه ای تنظیم شده که در آن صورت جلسه قید شده که بعد از نظر مجمع استعفا قابل قبول خواهد بود باید بگویم کسانی که کار شرکتی کرده اطلاع دارند می دانند که مجمع عمومی هر شرکت دولتی یا غیر دولتی اعضای هیئت مدیره را انتخاب می کنند این و اعضای هیئت مدیره هستند که مدیر عامل و یا ارکان دیگر هیات مدیره را انتخاب می کنند. 
 
خادم تصریح کرد: باید بگویم که انتخاب مدیرعامل در تمامی دوره ها از جمله این دوره در باشگاه پرسپولیس به پیشنهاد و تاکید وزارت بوده است و در این خصوص من هیچ چیزی را کتمان نخواهم کرد. 
 
وی افزود: طی صحبت های اخیری که با سیاسی داشتیم به طور مجدد در این مسئله ورود کردیم و صحبت های لازم مطرح شد و سیاسی علی رغم تمام اتفاقاتی که برایش افتاده بود اعلام کرد که به ادامه کار علاقمند نیست و قرار شد در هیئت مدیره مطرح شود و این امر هم نیز صورت گرفت. 
 
خادم بیان کرد: هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس باید در مورد وضعیت مدیر عاملی‌اش تصمیمات لازم را اتخاذ کند. 
 
معاون حقوقی پارلمانی وزارت ورزش و جوانان افزود: از نکات مهم دیگر که باید بگویم این است که تصور می کنم هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس براساس خبرهایی که ما اطلاع داریم و یا صحبت‌هایی که به ما منتقل شده نسبت به عملکرد نژادفلاح در این مدت منتقد و گله‌مند است و دلیل انتقاد هم این بود که نژادفلاح طی یکی، 2 ماه مسئولیت خود هیچ گونه توجهی به اعضای هیئت مدیره نداشته است و به نظر من این گله‌مندی هم وارد است، اما باید بگویم که همین اعضای هیات مدیره البته به پیشنهاد ما به نژاد فلاح رای دادند و حکم وی صادر شد و در حال حاضر دو حالت بیشتر وجود ندارد، حالت اول اینکه یا هیئت مدیره مستقیم و مصر به پای مدیر عاملی که انتخاب کرده بایستد و به صراحت این مسئله را به همان مجمعی که عنوان می کند مطرح نماید تا وزارت ورزش و جوانان در این خصوص تصمیمات لازم را اتخاذ نماید و یا اعضای هیئت مدیره استعفای ارائه شده را قبول کنند و در نهایت با حل این مسائل کار پرسپولیس نیز تمام می شود.

خادم با اشاره به اینکه باشگاه استقلال هم توسط وزارت ورزش بسته شده خاطرنشان کرد: شاید این تصور صورت بگیرد که من استقلالی هستم و می‌خواهم پرسپولیس را زمین بزنم. شرایطی که در باشگاه پرسپولیس وجود دارد متاثر از اتفاقاتی است که در زمین افتاده است. تیمی که در ابتدای فصل بسته شد به اعتقاد رحیمی بهترین تیم بود و پرسپولیس از لحاظ مالی جز تیم‌هایی بود که پول داشت و بازیکن خرید. حالا این تیم در ابتدای فصل نتایج خوبی نگرفت و همه خواستند این موضوع را گردن دیگری بیندازند. طرفداران معترض شدند حواشی ایجاد شد تا به اینجا رسید. امروز قرار است در این خصوص جلسه‌ای داشته باشیم. همه انتقادات به سمت من است اما این را بگویم در ابتدای فصل استقلال و پرسپولیس دلایل بدهی میلیاردی شرایط حضور در لیگ را نداشتند اما این تیم‌ها با این شرایط بسته شد و حکم قانونی برای واگذاری 2 باشگاه هم وجود دارد. باید همه واقعیت‌ها را کنار هم ببینیم. اشتباهی هم که داشته‌ام برای بار چندم عذرخواهی می‌کنم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
یه پرسپولیسی
۰۹:۱۵ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
این شد یه حرف حسابی حالا دوستان بهتره باروبندیلشونو ببندن و از باشگاه برن تا حاشیه هاشون باعث سقوط تیم نشده
آخرین اخبار