اسد: نظاميان ايران در سوريه حضور ندارند/ ارتش سوريه هرگز از سلاح‌های غيرمتعارف استفاده نکرده است

رئیس جمهور سوریه ضمن توصیف ایران به عنوان اصلیترین متحد منطقه‌ای دمشق اعلام کرد نظامیان ایران در سوریه حضور ندارند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ رئیس جمهور سوریه در گفتگو با شبکه تلویزیونی فرانس دو اعلام کرد نظامیان ایران در سوریه حضور ندارند. 

 «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه در گفتگو با شبکه تلویزیونی فرانس دو در پاسخ به پرسشی درباره حمایت راهبردی ایران و حزب الله گفت: «هیچ‌کشوری حق ندارد بدون دعوت در این مناقشه دخالت کند. ما از حزب‌الله دعوت کرده‌ایم، اما از ایرانی‌ها نه. نظامیان ایرانی در سوریه حضور ندارند و آنان هیچ نیروی اعزام نکرده‌اند.» 

بشار اسد ضمن توصیف ایران به عنوان اصلیترین متحد منطقه‌ای دمشق افزود «در راستای همکاری موجود میان ما که به مدت‌ها قبل بازمی گردد، فرماندهان و افسران میان دو کشور رفت و آمد می‌کنند. این موضوع با مشارکت در نبرد‌ها تفاوت دارد.» 

رئیس جمهور سوریه درباره ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش نیز گفت «کشورهای تشکیل‌دهنده این ائتلاف تاکنون جدی نبوده‌اند و به هیچکس در این منطقه کمک نمی‌کنند.» 


اسد در پاسخ به این ادعایی در خصوص اینکه وی به ظهور داعش کمک کرده است گفت: «گروه دولت اسلامی در سال دو هزار و شش و در عراق و تحت نظارت آمریکایی‌ها شکل گرفت. من در عراق نیستم و هرگز آنجا نبوده‌ام. من عراق را کنترل نمی‌کردم و این آمریکایی‌ها بودند که این کشور را کنترل می‌کردند. گروه دولت اسلامی از عراق به سوریه آمد زیرا هرج و مرج سرایتی است. وقتی هرج و مرج در مقابل دروازه شماست باید منتظر ورود آن باشید.» 

بشار اسد در ادامه در پاسخ به این ادعا که ارتش سوریه از سلاح‌های غیر متعاف علیه غیر نظامیان استفاده می‌کند خاطرنشان کرد: «ما هرگز نشنیده‌ایم که در ارتش ما سخنی از سلاح‌های کور به میان بیاید. از سوی دیگر، هیچ ارتشی در جهان از جمله ارتش ما نمی‌پذیرد از سلاح‌هایی استفاده کند که امکان هدفگیری دقیق را ندارند زیرا هیچ فایده‌ای ندارند. از نظر نظامی، اینکار بیهوده است. 

مجری در ادامه این مصاحبه پرسید: آیا شما واقعاً فکر می‌کنید بدون هیچگونه تغییری، روزی در این جنگ پیروز شوید و همه چیز در سوریه به حالت قبل برگردد؟ 

اسد در پاسخ به این پرسش نیز تصریح کرد: خیر، هیچ چیز، دیگر همانند قبل نخواهد بود. بازگشت به نقطه شروع یعنی اینکه ما متحول نمی‌شویم و تغییر نمی‌کنیم. درس‌هایی زیادی می‌توان از این مناقشه گرفت و ما باید آن‌ها را درک و کاری کنیم. 

مجری در ادامه پرسید: یعنی همراه با بشار اسد در راس کشور؟ 
رئیس جمهور سوریه گفت: این مهم نیست. آنچه برای من مهم است چیزی است که مردم سوریه می‌خواهند. اگر آنان بشار اسد را می‌خواهند، او خواهد ماند و اگر او را نمی‌خواهند، فوراً خواهد رفت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار