همگام با بیست و هشتمین نمایشگاه‌ بین المللی کتاب تهران؛

«زمین زیر پایم خالیست» به نمایشگاه کتاب امسال می‌آید

کتاب «زمین زیر پایم خالیست» به نویسندگی مریم سادات فاطمی توسط انتشارات «شالان» به بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب می‌آید.

مریم سادات فاطمی نویسنده کتاب "زمین زیر پایم خالیست" در گفت و گو با خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران گفت: "زمین زیر پایم خالیست" دومین اثرم بعد از کتاب "ابرهای تردید" است که با کتاب اول بسیار تفاوت دارد.

وی اظهار داشت: این کتاب با موضوعی اجتماعی در مورد قشر خاصی از افراد جامعه است که دچار بحران هویت جنسیتی هستند و متأسفانه اجتماع به دلیل ناآگاهی، آن‌ها را پس می‌زند.

وی بیان کرد: هویت جنسیتی اساسی‌ترین دغدغه هر انسانی است و اولین سوالی که در مورد هر نوزادی در بدو تولد پرسیده می‌شود این است که کودک دختر است یا پسر و زمانی که این مسأله دچار ابهام می‌شود که فرد در پی هویت واقعی خود می‌گردد.

وی در خصوص نام این کتاب عنوان کرد: کسی که به ناگاه متوجه وضعیت نامشخص هویت جنسی خود می‌گردد، با گم کردن ماهیت خود در جهان هستی حس می‌کند که در این دنیا در جایی بین زمین و آسمان قرار دارد و زمینی که بر روی آن گام برمی‌دارد پوچ و خالی است و قابل اطمینان برای زندگی نیست!

این نویسنده افزود: این کتاب داستان زندگی دختری به نام مینو را روایت می‌کند که در سن نوجوانی و بلوغ نشانه‌های جنس مخالف را در خود می‌بیند و او را دچار مشکلاتی ساخته که خانواده از درک آن عاجز است و در ادامه با ماهیت جدید، زندگی‌اش شکل تازه‌ای به خود می‌گیرد.

وی بیان کرد: مخاطبان با خواندن این کتاب به درک درستی از افرادی که از لحاظ جسمی و روحی دچار بحران هویت جنسیتی هستند، می‌رسند.

وی خاطرنشان کرد: کتاب "زمین زیر پایم خالیست" توسط انتشارات شالان در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب به مخاطبان ارائه می‌شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۸ ۱۶ آذر ۱۳۹۴
خیلی موضوع جالب و نویی را انتخاب کرده.....آفرین