تقویم تاریخ در آینه ورزش؛

تیم ملی فوتبال ایران در مقابل دیدگاه 35 هزار تماشاگر، به تساوی رضایت داد

امروز سه شنبه 1 اردیبهشت 1394 هجری شمسی برابر با 2 رجب 1436 هجری قمری و 21 آوریل 2015 میلادی است.

تاپ 2 ////////// خوانده شده /////////// تقویم ////////// تیم ملی فوتبال ایران در مقابل دیدگاه 35 هزار تماشاگر، به تساوی رضایت دادبه گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، 59 سال پیش در چنین روزی مسابقات دو و میدانی انتخابی تیم ملی ایران برای اعزام به ایتالیا در تهران برگزار شد دراین مسابقات پیمانی، کمانه، فارابی، زندآسا و رحمانی رکورد‌های ایران را تغییر‌ دادند پیمانی در پرش با نیزه 3 متر و 42 سانتی متر پرید و 4 سانتی متر رکورد ایران را افزایش داد ضیاء کمانه در 110 متر با مانع با زمان 15 ثانیه و 9 دهم ثانیه دوید و 1 دهم ثانیه رکورد ایران را کاهش داد فارابی در ده گانه، زندآسا در 400 متر و رحمانی در پرش سه گام رکورد‌های ایران را جابه‌جا‌ کردند.
 
59 سال پیش در چنین روزی مسابقات اسب دوانی و سوار کاری ایران در شهرستان آبادان در محله امیر آباد برگزار شد در 100 متر اسب سلطان به سوارکاران خلوتی، در 1500 متر اسب پروین به سوارکاری محمود فخارپور و در 2000 متر اسب بهرام قلی به سوارکاری خلوتی‌ مقام اول را بدست آورد.
 
63 سال پیش در چنین روزی تیم ملی فوتبال ایران در یک مسابقه دوستانه در پاکستان برابر تیم ملی این کشور به تساوی بدون گل دست یافت این مسابقه در حضور 35 هزار تماشاگر برگزار شد. امیر آقاحسینی، سروری، نادر افشار، نصیر اوغلی، محسن آزاد، محمود بیاتی و جدی کار در این مسابقه برای تیم ملی ایران بازی کردند.
 
49 سال پیش درچنین روزی‌ مسابقات بسکتبال باشگاه‌ها و دسته‌جات آزاد استان تهران با شرکت 14 تیم برگزار شد تیم عقاب در پایان این مسابقات به مقام قهرمانی رسیدو تیم‌های پولاد و پاس‌ مقام‌های دوم وسوم را بدست آوردند.
 
همچنین 49 سال پیش در چنین روزی مسابقات فوتبال قهرمانی باشگاه‌های تهران به پایان رسید و تیم فوتبال پاس تهران با 17 امتیاز توانست مقام نخست را بدست آورد. دارایی با 16 امتیاز دوم شد و عقاب با 15 امتیاز در رده سوم قرار گرفت.
 
45 سال پیش در چنین روزی تیم ملی فوتبال جوانان ایران در دومین مسابقه خود در دوازدهمین دوره جام قهرمانی جوانان آسیا 4 بر یک تیم ژاپن را شکست داد حجازی، مظلومی، حاج محمد، حاج قاسم، پروین، حق وردیان، قاسمی، خوردبین ، سه برادران اعضای تیم جوانان ایران بودند.
 
44 سال پیش در چنین روزی در مسابقات فوتبال قهرمانی جوانان آسیا‌ در تایلند تیم ایران برابر لائوس قرار گرفت و این تیم را با نتیجه 4 بر صفر شکست داد در این دیدار علیرضا خورشیدی در دقیقه 3 و فتاحی در دقیقه 53، صادقی دقیقه 83 و مسعود مژدهی‌ در دقیقه 84 گل زد جمشید رادفر، رحیمی پور، اله وردی، خوش نیت، عزیزی، فتاحی، مژدهی‌، صادقی و علیرضا خورشیدی در این مسابقه برای تیم ملی ایران بازی کردند.
 
همچنین 43 سال پیش در چنین روزی مرحله دوم مسابقات کشتی انتخابی تیم ملی ایران  برای شرکت در جام دانکلف با شرکت 148 کشتی گیر آغاز شد در مسابقات مرحله اول در 48 کیلو گرم عزیز رستمی، در 52 قاسم جعفری، در 57 کیلو گرم یحیی مرادی، در 62  کیلوگرم اسداله رضایی، در 68 کیلو گرم دوریان و محمد عرفانی، در 74 کیلو گرم محمود بزرگی، در 82 کیلو گرم رضا حسینی، در 90 کیلو گرم علی دقت پور، در 100 کیلو گرم امیری ودر 100+ کیلو گرم‌ عین اله شکرزاده‌ کشتی گیرانی بودند که به مقام اول رسیدند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.