پاسخ امانی به حافظی در یکصد و چهل و ششمین جلسه علنی شورای شهر:

شهرداری در برابر تخلفات منفعل نیست/ در صورت ارائه گزارش به موقع به طور قاطع برخورد می‌کنیم

معاون برنامه ریزی شهرداری تهران گفت: شهرداری در برابر تخلفات شهر منفعل نیست و اگر گزارش به موقع در این زمینه دریافت کند، به طور قاطع با متخلفین برخورد می‌کند.

به گزارش  خبرنگاراجتماعی باشگاه خبرنگاران  ناصر امانی معاون برنامه ریزی شهرداری تهران در ادامه جلسه علنی صبح امروز و در پاسخ به تخلفاتی که در تذکر حافظی ذکر شده بود، اظهار کرد: شهرداری قبول دارد که برخی از مالکین و سود جویان سعی در تخریب محیط زیست دارند و به دنبال قطع درختان هستند اما این اطمینان را می‌دهیم که شهرداری منفعل نیست و در برابر این مسئله برخورد می‌کند و اگر گزارشی به موقع دریافت کند، با متخلفان برخورد جدی می‌کند. همانطور که تذکرات دیگر اعضای شورای شهر در جلسات قبلی شورای شهر را مورد پیگیری قرار داده است.

وی ادامه داد: بعضی از شهرداران که در برابر تخلفات حوزه استحفاظی خود بی تفاوتی نشان داده بودند، حکم انفصال آن‌ها صادر شد و سیستم خدمات شهرداری تهران در مقابل غارتگران فضای سبز و محیط زیست کوتاهی نمی‌کند و تمام آن‌ها را پیگیری می‌کند.

معاون برنامه ریزی شهرداری تهران با اشاره به توضیحی در خصوص پارک شقایق تصریح کرد: پارک شقایق که از سوی دوستی عضو شورای شهر تذکر داده شده بود، مورد پیگیری قرار گرفت و عبداللهی در این زمینه توضیحاتی ارائه کرده و آن به این شرح است که مالک پارک شقایق سندی را ارائه کرده است و این منطقه کاربری مسکونی دارد و از سال 75 اولین نقشه آن گرفته شده که در این صورت نیز شهرداری بی تفاوت نبود و پیشنهاد زمین معوض به مالک را داده است اما مالک قبول نکرده و زمین را متری 20 میلیون تومان قیمت داده است که اگر شهرداری بخواهد این قیمت را به معارضین بدهد، تمام بودجه شهرداری صرف همین امور می‌شود.

امانی در ادامه افزود: دستور توقف عملیات داده شده و تمام تلاش خود را داریم که با مالک مصامحه کنیم تا پارک باقی بماند.

امانی در پایان گفت: قطع درختان رود اوین درکه نیز در گذشته صورت گرفته اما با مالکین وارد مذاکره شده‌ایم و نمی‌گذاریم این درختان قطع شوند و اگر مالکی تصمیم بگیرد که فضای سبز را تخریب کند، به شدت با او برخورد می‌کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: اا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار