معاون اول رئیس جمهوری:

کارشناسان تیم مذاکره کننده ایرانی افراد زبده ای در حوزه هسته ای هستند

اسحاق جهانگیری گفت : کارشناسان تیم مذاکره کننده ایرانی افراد زبده ای در حوزه هسته ای هستند و به توافقات اخیر خوشبین هستم.

به گزارشخبرنگار باشگاه خبرنگارانایلام ، اسحاق جهانگیریعصر دیروزدر نشست شورای شهر ایلاماعلام کرد : امروز دنیا این واقعیت که ایران دارای تیم دیپلماسی قدرتمندی است را پذیرفته و کشورهایی که ما را تهدید میکردند و یا با زبان زور با ما صحبت میکردند به این نتیجه رسیده اند که ما از حقوق هسته ای ملت عقب نشینی نکرده ایم و هیچ تخلفی را نیز مرتکب نشده ایم.

وی ظهار داشت: با مذاکراتی که تا کنون داشتیم بی شک تحریم ها علیه ملت یکجا برداشته خواهند شد .

جهانگیری گفت : مذاکره کنندگان به این نتیجه رسیدند که عزم جمهوری اسلامی برای رسیدن به این توافق بسیار جدی است .

معاون اول رئیس جمهوریافزود: خیل عظیمی از شرکتهای سرمایه گذاری خارجی به دنبال تجارت با ایران و ایجاد فرصت سرمایه گذاری در کشورمان هستند .

وی اعلام کرد :در سال 90 سهم دولت از درآمد ارزی برابر با 118 میلیارد دلار و در سال 93 این درآمد 30 میلیارد دلار بوده است.

اسحاق جهانگیری نرخ خروج از رکود را 3در سال گذشته درصد اعلام کرد و گفت : دولت تدبیر و امید امسال مصمم است با ورود به رونق اقتصادی ،این نرخ به بیشترین حد ممکن برسد و برای انجام این مهم باید فضای لازم در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه میزان صادرات غیر نفتی سال 93 نسبت به سال 92 ، 20 درصد افزایش داشت، ادامه داد: در این میان عراق مشتاقترین کشور برای وارد کردن کالای ایرانی است .

معاون اول رئیس جمهوری گفت : برای رونق بخشی به صادرات غیر نفتی و جذب تجار و بازرگانان ، تسهیلاتی از صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده است.

جهانگیری در پایان با اشاره به اینکه مشکل بیکاری تنها با مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی محقق خواهد شد ،خاطر نشان کرد : ایلام دارای زیر ساختهای عظیم خدادی است و این استان باید هرچه بیشتر مورد حمایت و توجه جدی قرار گیرد .

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.