جهانگیریان در جمع خبرنگاران عنوان کرد

تصویب آیین‌نامه حقوق مسافران پس از سال‌ها انتظار/ پرداخت خسارت به مسافران پروازهای تأخیری

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از تصویب آیین‌نامه حقوق مسافران خبر داد و گفت: طبق این آیین‌نامه مسافرانی که در پروازهای خود بیش از 4 ساعت تأخیر داشته‌اند می‌توانند خسارت خود را از ایرلاین‌ها دریافت کنند.

تصویب آیین‌نامه حقوق مسافران پس از سال‌ها انتظار/ پرداخت خسارت به مسافران پروازهای تأخیریبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، علیرضا جهانگیریان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه آیین‌نامه حقوق مسافران ابلاغ شد، گفت: در جلسه‌ای با حضور وزیر راه و شهرسازی آیین‌نامه حقوق مسافران مورد بررسی قرار گرفت و با تأیید وزیر راه و شهرسازی به تمامی ایرلاین‌ها ابلاغ گردید که ظرف دو هفته آینده این آیین‌نامه را اجرا کنند.

جهانگیریان با اشاره به اینکه بخش حقوق مسافر و قسمت‌های مختلف آن مد نظر قرار گرفته است، گفت: چارچوب این آیین‌نامه بر اساس قوانین بین‌المللی تدوین شده است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری توضیح داد: در این آیین‌نامه پروازهای تأخیری به چند قسمت تقسیم‌بندی شده که عبارت است از تأخیرهای زیر دو ساعت، دو تا 4 ساعت و بیش از 4 ساعت.

وی در ادامه تصریح کرد: نوع سرویس‌ها و خدماتی که ایرلاین‌ها موظف به انجام هستند در این آیین‌نامه مشخص شده است.

جهانگیریان تصریح کرد: برای پروازهای بیش از چهار ساعت ایرلاین‌ها موظف به پرداخت خسارت به مسافران هستند.

وی در ادامه به پرداخت‌های ابطال شده اشاره کرد و گفت: اگر زمان باطل شدن پرواز 24 ساعت بیش از پرواز اعلام گردد در این صورت ایرلاین‌ها موظف به پرداخت خسارت هستند.

ایرلاین‌ها موظف به اجرای آیین‌نامه حقوق مسافران هستند

جهانگیریان با اشاره به اینکه این آیین‌نامه ابلاغ شده ضمانت‌های قانونی به عنوان ضمانت اجرایی آن محسوب می‌شود گفت: با ابلاغ این آیین‌نامه سازمان هواپیمایی کشوری نظارت ویژه‌ای بر ایرلاین‌ها خواهد داشت.

وی در ادامه اظهار داشت: در صورتی که از سوی ایرلاین‌ها تخلف یا تخطی صورت گیرد متناسب با آن خدمات ویژه‌ای از سوی سازمان انجام می‌شود ضمن آنکه با هماهنگی انجام شده شرکت‌های هواپیمایی موظف به اجرای آیین‌نامه هستند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در ادامه به افزایش نرخ بلیت هواپیما اشاره کرد و گفت: نرخ بلیت متأثر از شرایط اقتصادی است بنابراین امسال هیچ افزایش قیمتی نخواهیم داشت.

وی افزود: یکی از عوامل اقتصادی نرخ تورم است اما هر گونه افزایش قیمت باید از کانال قانونی که همان شورای عالی هواپیمایی است عبور کند.

جهانگیریان با اشاره به اینکه در سال جاری هیچ افزایش قیمتی وجود نخواهد داشت گفت: سقف قیمت بلیت مسیرها در سازمان هواپیمایی کشوری اعلام شده و در صورتی که مسافران شاهد تخلف باشند می‌توانند موارد را به سازمان اعلام کنند و ما به سرعت این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

وی ادامه داد: عمده گران‌فروشی‌ها توسط سایت‌ها و مجموعه‌هایی است که از سوی سازمان مجوز ندارند که در این صورت از طریق دادگاده سایر اقدامات لازم را پیگیری خواهیم کرد.

هیچ نکته مبهمی درمورد سقوط آنتونوف باقی نمانده

جهانگیریان در ادامه به سقوط آنتونوف اشاره کرد و گفت: در همین جا اعلام می‌کنم که سازمان هواپیمایی شفاف‌ترین و سریع‌ترین عملکرد در مقایسه با سایر سوانح داشته است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: کمتر از چهار ماه پس از سانحه گزارش آن از سوی سازمان اعلام و به سه قوه ارسال شد به این ترتیب گزارش این سانحه به تمامی مراجع ذیربط ارسال شده است.

وی اظهار داشت: هیچ نکته و یا ابهامی و یا تطویل عمدی در بررسی این سانحه وجود نداشته است.

جهانگیریان در ادامه به عملکرد سه ساله سازمان هواپیمایی اشاره کرد و گفت: سال 93 در مقایسه با سال 92، 11 درصد رشد در بخش جابجایی مسافر وجود داشته و در مقایسه با متوسط رشد حمل مسافر در سال‌های گذشته هشت درصد رشد داشته‌ایم.

وی در ادامه اظهار داشت: صنعت هواپیمایی کشور با توجه به محدودیت‌های سال گذشته از جمله تحریم و عدم انتقال پول و ارز توانست به رشد 11 درصدی طی این مدت دست یابد ضمن آنکه در این مدت به سطح قابل قبولی از رضایت‌مندی مسافران رسیده‌ایم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در حوزه خدمات فرودگاهی نیز گفت: در بخش فرودگاه نیز اقدامات بسیاری صورت گرفته، از جمله اینکه گیت نیروی انتظامی به بخش‌های دیگر منتقل شده و غذا و خدمات فرودگاهی نیز نسبت به سال‌های گذشته بسیار بهتر شده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: آیین نامه ، حقوق ، تأخیر ، خسارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار