معاون علمی و فناوری رئیس جمهور:

اجرای معافیت‌های مالی برای شرکت‌های دانش‌بنیان در حال اجراست

ستاری گفت: با توجه به وجود 1500 شرکت دانش‌بنیان در کشور معافیت‌های مالی برای این شرکت‌ها درحال اجرا است.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در نشست خبری سومین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت داخل که در سالن همایش‌های معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور برگزار شد، افزود: نمایشگاه تجهیزات یک نمونه موفق و نحوه عملکرد شرکت‌های دانش‌بنیان در اقتصاد کشور است. 

وی بيان داشت: در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان یک مشکل فرهنگی وجود دارد و باید حل شده و تغییر عملکرد ايجاد شود تا نحوه حمایت و مشارکت در اقتصاد کشور رونق یابد. 

معاون علمي و فناوري رييس جمهور بيان داشت: هم‌اکنون هزار و 500 شرکت دانش‌بنیان روزانه در حال ارزیابی هستند و معافیت‌های مالی در حال اجراست. 

وی با اشاره به اینكه دانشگاه‌ها بخشی از اقتصاد کشور هستند، اظهار داشت: در فرم زیر ساخت‌ها از دانشگاه‌ها که بخشی از اقتصاد کشور هستند حمایت می‌شوند. چنانچه طرح‌های جدیدی در این رابطه در حال شکل گیری است و بحث اصلی معاونت علمی فعال کردن بحث‌های مرز دانش و تعیین و تمرکز بر روی موضوعات خاص برای دست‌یابی به بازار در آینده است. 

ستاری اظهار داشت: در نمایشگاه امسال بیش از 7 هزار محصول عرضه می‌شود که درصد فناوری آنها همچون فناوری‌های روز دنیاست. 

وی در ادامه به وجود یک اشتباه اساسی در حوزه پژوهشی اشاره کرد و گفت: ما در حوزه پژوهش بر روی فکر و ایده قیمت نمی‌گذاریم و این درحالی است که در دانشگاه‌ها هر فعالیتی صورت می گیرد فکر است و این اشتباه بزرگی است به همین دلیل معاونت علمی شبکه آزمایشگاهی را راه اندازي كرده تا مشکل تامین تجهیزات آزمایشگاهی حل شود.

وی در پاسخ به این سوال که چند درصد از تجهیزات ساخت داخل این نمایشگاه در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد اظهار داشت: آمار دقیقی در این رابطه وجود ندارد اما نمایشگاه ساخت داخل یک بازار هزار میلیاردی برای تجهیزات داخلی که مورد استفاده قرار می گیرد. 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار