صبح امروز به وقوع پیوست

آمار کشته شدگان سانحه اتوبوس در " سوادکوه" به 11 تن رسید/ پلیس: مسافران همگی از حجاج بیت ا...الحرام بودند/ اسامی مجروحان اعلام شد + تصاویر

پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مازندران، آمار کشته شدگان سانحه سقوط اتوبوس در محور سوادکوه را 11 تن و زخمی ها را 19 تن اعلام کرد.

سرهنگ نادر رحمانی رئیس پلیس مرکز کنترل ترافیک راه‌های کشور در گفتگو با خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، گفت: درحالی که پرواز مسافران تهران – ساری لغو شده بود، مسافران هواپیما توسط اتوبوس عازم شهر ساری شدند که در مسیر سواد کوه محدوده اوریم اتوبوس اسکانیا در ساعت 8:16 دقیقه از مسیر خود منحرف و در لاین مقابل از پهلو واژگون شد.

آمار کشته شدگان سانحه اتوبوس در

این مقام مسئول پلیس در ادامه افزود: برابر آمار اولیه متاسفانه  7 تن از مسافران در این سانحه رانندگی جان خود را از دست داده‌اند و از تعداد مجروح شدگان آماری در دست نیست.

رئیس پلیس مرکز کنترل ترافیک راه‌های کشور در پایان به علت وقوع این حادثه اشاره کرد و اظهار داشت: کارشناسان پلیس علت این حادثه را تخطی از سرعت مطمئنه و خواب آلودگی راننده اتوبوس اعلام کرده‌اند.

آمار کشته شدگان سانحه اتوبوس در

* آمار کشته شدگان سانحه اتوبوس در " سوادکوه" به 11 تن رسید (11:00)

به گزارش پایگاه خبری پلیس ، در سانحه سقوط اتوبوس در محور سوادکوه که صبح امروز به وقوع پیوست، 11 مسافر این خودرو که همگی از حجاج بیت ا...الحرام بوده و در حال بازگشت به شهر خود بودند، به علت شدت جراحات وارده جان باختند .

در این سانحه که به علت نقص فنی ترمز و عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه اعلام شده، 19 مسافر به شدت زخمی شدند که با حضور گروه های امداد و نجات جاده ای و اورژانس هوایی برای مداوا به مراکز درمانی شهر های زیرآب ، پل سفید و مرکز استان منتقل شدند.

اسامی کشته شدگان و مصدومان حادثه متعاقباً اعلام می گردد.

آمار کشته شدگان سانحه اتوبوس در

آمار کشته شدگان سانحه اتوبوس در

* صحبت های مدیر روابط عمومی اداره‎کل فرودگاه‌های مازندران درباره حادثه سوادکوه (13:00)

مدیر روابط عمومی اداره‎کل فرودگاه‌های مازندران گفت: مسافران حادثه‌دیده محور سوادکوه مسافران پرواز مشهد به ساری بودند که هواپیما به‎دلیل بدی آب و هوا نتوانست در ساری توقف کند و با تشخیص خلبان در فرودگاه ثانویه که فرودگاه مهرآباد بود نشست و مسافران به سلامت پیاده شدند.

رضا احمدی افزود: این به معنای این است که مسافران پرواز سالم بودند و با توجه به اینکه سلامت مسافران پس از پیاده شدن بر عهده شرکت هواپیمایی است، مابقی مسئولیت نیز بر عهده شرکت هواپیمایی ماهان بوده است؛ ظاهراً شرکت هواپیمایی اتوبوسی برای این گروه مسافران تهیه و آنها را راهی استان مازندران می‌‌کند که از تعداد مسافران پرواز اطلاع دقیقی در دست نیست.

*اسامی مصدومان حادثه "سوادکوه"(15:00)

صبح امروز در پی واژگونی اتوبوس در محور سوادکوه، 7 زن، 3 مرد و یک دختربچه کشته شدند که 5 نفر شناسایی و بقیه توسط پزشکی قانونی در حال شناسایی هستند؛ بنا به اخبار رسیده حال برخی از مصدومان در بیمارستان وخیم است و یکی از آنها نیز فوت شده است.

اسامی مصدومان این حادثه در ادامه بخوانید:

1. وحید شیبانی

2. غلام‌رضا ولی‌پور

3. فاطمه ذاکریان

4. اسماعیل امینی

5. محسن زرندی

6. سیده زهرا محمد‌پور

7. طاهره مهدیان

8. افشین پور‌آقاجان

9. سید محمد سبحان سلیمانی

10. سید محمدصدرا سلیمانی

11. هادی نظری

12. محمد بابایی

13. راضیه اکبرزاد نجار

14. ناصر یوسفی

15. حسین شهرکی

16. بی‌بی کوچکی

17. سید قاسم سلیمانی

18. عباس‌علی نوذری

19. عطیه محمدی

20. ابراهیم یوسفی

آمار کشته شدگان سانحه اتوبوس در

*نقص فنی در سیستم ترمز خودرو ، علت واژگونی اتوبوس در سوادکوه (ساعت 14:00)

سردار " مسعود جعفری نسب " در گفتگویی در منطقه " اوریم سوادکوه " با اعلام این خبر، افزود : یک دستگاه اتوبوس مسافربری اسکانیا متعلق به شرکت اتوبوسرانی آسیا سفر کرج که از تهران به سمت ساری درحرکت بود در منطقه " اوریم " سوادکوه به علت نقص در سیستم ترمز خودرو دچار سانحه شد.

فرمانده انتظامی استان مازندران در تشریح این خبر گفت :نیمه شب گذشته هواپیمای مسافربری شرکت هواپیمایی ماهان که از مشهد عازم استان مازندران بود به علت نامعلومی مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه مهر آباد تهران شد .

وی تصریح کرد : مسافران این پرواز که اهل شهرستان های استان مازندران بودند، برای برگشت به شهر خود از این اتوبوس استفاده کردند، و علیرغم اعلام یکی از خدمه های اتوبوس مبنی بر نقص فنی در سیستم ترمز خودرو، راننده به این هشدار توجهی نکرده و به مسیر خود ادامه داد، تا اینکه در سراشیبی منطقه ورسک، راننده اتوبوس کنترل خودرو را از دست داده و پس از انحراف با پل حاشیه جاده در منطقه اوریم برخورد کرده و واژگون شد .

سردار جعفری نسب گفت : در این حادثه 11 مسافر این خودرو که همگی از زائران ثامن الحجج بوده اند، به علت شدت جراحات وارده جان باختند و 19 مسافر دیگر به شدت زخمی شدند.

فرمانده انتظامی استان مازندران، افزود : با حضور گروه های امداد و نجات جاده ای و اورژانس هوایی، مصدومان حادثه به صورت زمینی و هوایی به مراکز درمانی شهر های اطراف و مرکز استان منتقل شدند .

انتهای پیام/
برچسب ها: حوادث ، کشته ، تصادف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۰۱:۱۹ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴
اه اه اه.باز هم تصادف اسکانیا؟بازهم نقص فنی اسکانیا؟باز هم رانندهای ناشی و
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۲۲:۵۷ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴
بی مسئولیتی سازمان هواپیمایی کشوری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۹ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
نقص فنی ترمز. البته نقص فنی اسکانیاها که آوازه چهان شده است. فقط مانده ام چه طور شده که آتش نگرفته است!
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۷:۲۸ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
مسولین محترم اتوبوسرانی هیچ توجهی به رانندگان تحت امر اتوبوسرانی ندارند .سرعت زیاد ،عدم تجربه ی کافی، عدم مهارت کافی در بسیاری از تصادفات سالهای اخیر موج می زند لطفا به داد مردم برسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
اتاق ضعیف اسکانیا و باز هم اسکانیا
آخرین اخبار