سهم 55 درصدی داروخانه‌های دانشگاه‌ها و هلال احمر در بازار دارویی ایران/ بدهی 6 ماهه بیمه‌ها به داروخانه‌ها

داروخانه‌های دانشگاه‌ها و هلال احمر 55 درصد بازار داخلی داروی ایران را در اختیار دارند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ داروسازان، با چالش‌های متفاوتی چون مالیات و سود اندک داروهای داخلی و خارجی روبرو هستند در صورتیکه دارو‌خانه‌ها بخواهند به ارائه خدمت بپردازند باید اقتصاد سالمی داشته باشند.

داروهای مواد مخدر برای ترک اعتیاد به کار می‌رود، توسط پزشکان مربوط به این حوزه ارائه می‌شود در صورتیکه باید این داروها توسط داروخانه‌ها عرضه شود. مسئله عمده برای داروسازان حاضر در داروخانه‌ها این است که داروخانه‌های دانشگاه‌ها، هلال احمر و دولتی بازار دارویی را در اختیار گرفته‌اند اگر بازار دارویی ایران را 60 درصد بدانیم 55 درصد این بازار در اختیار دارخانه‌های دانشگاه‌ها و هلال احمر است.

همچنین داروخانه‌ها از نظر مالیاتی نیز با مشکلاتی روبرو هستند با وجود آنکه این قشر در زمینه مالیاتی، قشری شفاف است و در میان متخصصین پزشکی، بیشترین مالیات را پرداخت می‌کنند از جمله این مشکلات می‌توان به درخواست ارائه گزارش 3 ماهه توسط داروخانه‌ها اشاره کرد در صورتی‌که سازمان مالیاتی تمام هزینه‌های داروخانه‌ها را دریافت می‌کند.

از مشکلات دیگر داروسازان می‌توان بیمه‌ها را عنوان کرد بیمه‌ها حداقل 4 تا 6 ماه به داروخانه‌ها بدهی دارند با توجه بر آنکه بخشی از کار داروخانه‌ها به سرمایه مربوط می‌شود. اهمیت بدهی بیمه‌ها به این قشر مشخص می‌شود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار