سلفی گرفتن در این مکان ها ممنوع است!

ما در اینجا مکان هایی را که گرفتن سلفی در آن ممنوع اعلام شده، برایتان آورده ایم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از برترینها، این طور به نظر می رسد که جذابیت سلفی روز به روز بیشتر می شود. مردم گاهی برای گرفتن عکس سلفی دست به هر کاری می زنند طوری که در بعضی مکان ها گرفتن آن ممنوع شده است. از بازداشت گرفته تا پرداخت جریمه، هر مکانی به طرزی متفاوت با این روند برخورد کرده است. ما در اینجا مکان هایی را که گرفتن سلفی در آن ممنوع اعلام شده، برایتان آورده ایم.

1.    گاروپ، فرانسه

گرفتن عکس سلفی در ساحل گاروپ، جنوب فرانسه، ممنوع اعلام شده است. این ممنوعیت، برای آن دسته از افرادی طرح شده که هدف شان عکس گرفتن از تعطیلات خود در ساحل گاروپ و آپلود آن در فیسبوک و اینستاگرام به هدف پز دادن برای دیگران است. اگر چه عکس گرفتن در دو منطقه از آن آزاد است اما در مناطق ممنوعه با آنهایی که خلاف قانون رفتار می کنند، به طور جدی برخورد می شود. مراقب باشید، ماموران پلیس مراقب سلفی گرفتن شما هستند.

گرفتن سلفی در این مکان ها ممنوع است!

ساحل گاروپ جزو یکی از بهترین ساحل های فرانسه است و مسئولان می خواهند که بازدید کنندگان به جای گرفتن عکس های سلفی، از ساحل لذت ببرند. این سخت گیری از زمانی شروع شد که مشاهیر عکس های سلفی خود را از ساحل گاروپ در شبکه های اجتماعی منتشر کردند. این را هم باید بگوییم که این ممنوعیت فقط در روزهای تعطیل است.


2.    کره جنوبی

اگر چه کره جنوبی سلفی گرفتن را ممنوع اعلام نکرده اما در استفاده از مونوپاد به شدت سخت گیر است. مونوپاد وسیله ای است که گوشی یا دوربین های کوچک به آن نصب می شود و قابلیت گرفتن عکس از راه دور را برای فرد میسر می سازد. از آنجا که عکس گرفتن با مونوپاد تنها از طریق بلوتوث که یک وسیله مخابرتی است ممکن است، کره جنوبی اعلام کرده که تمام آنها باید مورد بازرسی و تایید بازرسان قرار گیرد. 

گرفتن سلفی در این مکان ها ممنوع است!

خرید مونوپادهای فاقد گواهی نامه، بهای سنگینی دارد: جریمه ای بالای 3000$ دلار یا 3 سال زندان. دلیل این ممنوعیت هم نگرانی از تداخل تکنولوژی های دیگری مانند تجهیزات پزشکی مجهز به امواج رادیویی با آن است.


3. عربستان سعودی

سلفی گرفتن نسل جوانی که هر ساله برای زیارت به مکه می روند، مورد بررسی روحانیون قرار گرفت. تا چند سال قبل، عکس برداری در مساجد ممنوع بود اما اکنون بخشی طبیعی از سفر است. اما طبق فتوایی که سال قبل اعلام شد، سلفی گرفتن برخلاف اصول مذهبی عبادت مسلمانان است. حتی تعدادی از روحانیون اعلام کردند که هدف بعضی از زائرین تنها گرفتن سلفی و نشان دادن آن به اقوام و دوستان است.

گرفتن سلفی در این مکان ها ممنوع است!


4. نیویورک

ایالت نیویورک، اولین ایالت آمریکا بود که گرفتن سلفی را ممنوع اعلام کرد. سلفی گرفتن تنها در صورتی آزاد است که با حیواناتی مانند شیر، ببر و دیگر گربه سانان باشد. هدف این ممنوعیت از یک طرف ایجاد رابطه ای مستقیم میان توریست ها و گربه سانان و از طرف دیگر حمایت از حیوانات و دوستاداران حیوانات است. این قانون مخالفانی نیز دارد که سلفی گرفتن با این حیوانات را خطرناک و بدرفتاری با آنها می دانند.

گرفتن سلفی در این مکان ها ممنوع است!


5. پامپلونا، اسپانیا

ممنوعیت بعدی سلفی به هدف محافظت از جان مردم اعلام شد، به همین دلیل هیچ کس نمی تواند از آن شکایت کند. مقامات شمال پامپلونا به دلیل خطراتی که برای جان تماشاچیان داشت، گرفتن سلفی را در طول بازی های گاوبازی منع کردند. سلفی گرفتن در طول مسابقات بالای 3000 یورو جریمه دارد. طبق آمار گرفته شده، از سال 1924 تا به حال 15 نفر به دلیل گرفتن عکس از خود، جان خود را از دست دادند.

گرفتن سلفی در این مکان ها ممنوع است!


6. ملبورن، مسابقات تنیس استرالیا

استفاده از مونوپاد برای گرفتن عکس سلفی در بازی های تنیس استرالیا ممنوع شد، زیرا معتقدند که استفاده از آن موجب حواس پرتی بازیکنان و به همان نسبت تماشاچیان می شود. برگزارکنندگان این مسابقه تماشاچیان را تشویق به گرفتن عکس در فضاهایی جز محدوده مسابقه، مانند پارک، می کنند. آنها همچنین مکان هایی را با نام «مناطق سلفی» به این کار اختصاص دادند. نتیجه این ممنوعیت این است که شما افرادی را می بینید که به جای مونوپاد از دست خود برای گرفتن سلفی استفاده می کنند.

گرفتن سلفی در این مکان ها ممنوع است!


7. ایران

ریس کمیته اخلاقی فدراسیون فوتبال ایران سلفی گرفتن بازیکنان، مربیان و کارکنان فوتبال را با زنان ممنوع اعلام کرد. علت آن هم نگرانی از سواستفاده از این تصاویر برای اهداف سیاسی یا آزار و اذیت آنها است. ماجرا هم از زمانی که فوتبالیست ها با زنانی خارج از ایران سلفی انداخته اند، آغاز شد.

گرفتن سلفی در این مکان ها ممنوع است!

انتهای پیام

برچسب ها: سلفی ، مکان ، ممنوع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.