شهرکرد؛

تكذيب شایعه آلودگی آب در شهرکرد / آب شهرکرد کاملاً سالم است

شایعه آلودگی آب در شهرکرد به صورت جدی از سوی مسئولان و دستگاه‌های ذیربط، تكذيب شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد؛شایعه آلودگی آب در شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری، از روز گذشته در سطح وسیعی منتشر و شبکه‌های مجازی، پیامک ها و محاورات عمومی، به سرعت آن را گسترش دادند.

این شایعه که نگرانی و پیگیری‌های مردم استان را به دنبال داشت، در پی گل آلود شدن آب بخشی از شبکه آب آشامیدنی شهری شهرکرد، پس از بارندگی‌های اخیر منتشر شد.

قدرت اله بیگلری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان چهارمحال و بختیاری در این خصوص گفت: بخشی از آب آشامیدنی شهرکرد، از چشمه کوهرنگ تأمین می‌شود که بدلیل بارندگی های اخیر، کدورت پیدا کرد که بلافاصله از مدار خارج و آب مورد نیاز از منابع چاه های شهرکرد تأمین و جایگزین شد.

وي در ادامه افزود: با بررسی های انجام شده، میزان کدورت آب زیر 5 واحد است که در حال حاضر مشکل حادی در این راستا وجود ندارد.

وي در ادامه خاطرنشان كرد: وضعیت آب آشامیدنی مردم از لحاظ شیمیایی، میکروبی و فیزیکی، براساس نمونه گیری و سنجش در آزمایشگاه های معتبر، کاملاً سالم، بهداشتی و فاقد هر گونه آلودگی است.

بیگلری با تأکید بر اینکه آب شرب تعدادی از شهرهای پرجمعیت استان هم دائماً مورد آزمایش قرار می گیرد و طبق نتایج حاصله، کیفیت آب شرب استان بدون آلودگی و مطابق با استانداردهای لازم است، از شهروندان خواست تا با آرامش خاطر از شبکه آب آشامیدنی استان استفاده کنند.

بیماری های گوارشی شایع شده ارتباطي به آلودگي آب ندارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان چهارمحال و بختیاری هم گفت: آب آشامیدنی شهرکرد سالم است و استفاده از آب معدنی و یا آب جوشیده شده برای مصرف آشامیدنی، ضرورتی ندارد.

دکتر مرتضی هاشم زاده افزود: بیماری های گوارشی شایع شده در برخی شهرهای این استان از جمله بلداجی، سامان، کیان و شهرکرد به موضوع آلودگی آب ربطی ندارد و بیشتر ناشی از مصرف میوه های فصل، استفاده از آب چشمه ها و رودخانه هاست.

وی با توجه به گرایش مردم به گردشگری و مسافرت در فصل بهار، توصیه کرد: مردم از آب های چشمه، قنات و رودخانه استفاده نکنند.

شایعه منتشر شده حاکی از این بود که فاضلاب بخشی از شهرستان کوهرنگ با آب آشامیدنی مخلوط و باعث آلودگی آن شده است که این شایعه با مراجعه تعدادی از شهروندان استان به دلیل شکایت از مشکلات گوارشی شامل تب، دل درد، اسهال و تهوع به مراکز درمانی در برخی شهرها و روستاها، گسترش و سبب ایجاد نگرانی در مردم شد.

گفتني است؛بروز این شایعه و نگرانی های پس از آن، بازار امروز فروش آب های معدنی بسته بندی شده در استان چهارمحال و بختیاری را هم بسیار گرم و پررونق کرد!

لازم به ذکر است؛ مشکل بیماری مشکوک شایع شده بین مردم این استان هم از سوی مراکز و دستگاه‌های مسئول، در حال بررسی می‌باشد.

انتهاي پيام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سحر
۲۰:۳۷ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴
پس دلیلش چیه ؟
Iran (Islamic Republic of)
مهدی جوادیان
۲۳:۰۴ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
من در شرکت آب فاضلاب روستای لردگان کار می کنم آب روستاهای این شهرستان مشکلی ندارد .