پاک سرشت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

ماده بودارکننده گاز اواسط سال جاری راه‌اندازی می‌شود/ تست حلال پارسی سول

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران از راه‌اندازی ماده بودارکننده در این شرکت خبر داد و گفت: میزان تولید ماده بودارکننده برای تزریق گاز در بخش مصارف خانگی 800 تن در سال است.

راه‌اندازی ماده بودار کننده گاز در اواسط سال جاری / تست حلال پارسی سول در پالایشگاه‌های بیدبلند و پارس جنوبیسعید پاک‌ سرشت در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ در خصوص فعالیت‌های اجرایی این شرکت در سال جاری اظهار داشت: این شرکت امسال مجموعه‌ فعالیت‌های پژوهشی و فناوری را در اولویت‌های کاری قرار داده به طوری که در پی به نتیجه رساندن طرح‌های کلیدی در حوزه پژوهش و فناوری شرکت گاز است.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران از راه‌اندازی ماده بودارکننده در این شرکت خبر داد و گفت: این طرح در حال حاضر 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که پیش بینی می‌شود اواسط سال جاری راه‌اندازی شود.

پاک سرشت میزان تولید ماده بودارکننده برای تزریق گاز در بخش مصارف خانگی را 800 تن در سال عنوان کرد و گفت: این میزان تولید پاسخ‌گوی کشور است که در زمان استفاده ارز آوری بیشتری را برای کشور به ارمغان خواهد آورد.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: این شرکت طرح بومی‌سازی توربین ملی را در دستور کار خود قرار داده که این توربین نه تنها از نظر ساخت بلکه مراحل طراحی و نصب آن توسط متخصصان داخلی انجام می‌شود. این توربین مراحل تست خود را با موفقیت انجام داده و قرار است در یکی از واحدهای عملیاتی نصب شود.

پاک سرشت همچنین از بومی سازی حلال پارسی سول خبر داد و گفت: این طرح با همکاری پژوهشگاه صنعت نفت و شرکت ملی گاز انجام می‌شود که بعد از دست یافتن با فرمولاسیون مورد نظر در برخی از پالایشگاه‌ها تست خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: این ماده برای اولین بار مراحل تست نهایی خود را در مسجد سلیمان طی کرده و قرار است در پالایشگاه‌های بیدبلند و پارس جنوبی تست شود.

پاک سرشت همچنین از اجرای طرح گوگردسازی خبر داد و گفت: استفاده از گوگرد در کارهای مختلف از جمله کشاورزی بسیار مهم بوده و تولید آن با همکاری وزارت نفت و جهاد کشاورزی انجام می‌شود که این موضوع مراحل تست خود را پشت سر گذاشته و پژوهشگاه نفت و شرکت ملی گاز یک فرمولاسیون جدیدی را برای گوگرد ارایه داده‌اند که این گوگرد بتنی و ریزمغزی برای افزایش تولید محصول کشاورزی  استفاده می‌شود.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران یادآور شد: تست‌های میدانی آن انجام شده و به طور متوسط 23 درصد افزایش تولید محصول برای محصولات کشاورزی در پی دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار