رسایی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران:

دادگاه ویژه روحانیت "9دی" را رفع توقیف کرد/شنبه 9 دی می‌آید

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز دادگاه ویژه روحانیت رفع توقیف هفته نامه 9دی را رسما به هیأت نظارت بر مطبوعات ابلاغ کرد و بر همین اساس شنبه پنجم اردیبهشت ماه این رسانه مجددا به کیوسک های مطبوعاتی باز خواهد گشت.

هفته نامه 9 دی تبرئه شد/ دادگاه ویژه روحانیت 9دی را رفع توقیف کرد

حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، در رابطه با رفع توقیف نشریه 9دی اظهار کرد: امروز دادگاه ویژه روحانیت رفع توقیف هفته نامه 9دی را رسما به هیأت نظارت بر مطبوعات ابلاغ کرد و بر همین اساس شنبه پنجم اردیبهشت ماه این رسانه مجددا به کیوسک های مطبوعاتی باز خواهد گشت و وظیفه رسانه ای خود را در دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی انجام خواهد داد.

وی ادامه داد: این سومین‌بار بود که 9 دی با رأی دولتی هیأت نظارت بر مطبوعات توقیف شده بود و البته این سومین بار هم است که با حکم دادگاه این هفته نامه تبرئه و رفع توقیف می‌شود.

رسایی افزود: هفته نامه 9دی علی‌رغم فشارهای مختلف بویژه فشارها و مضیقه‌های مالی اما با کمک جمعی از دوستان جوان، دلسوز، مخلص و قلم به دست کار رسانه‌ای خود را محکم‌تر از گذشته در دفاع از اندیشه‌های ولایت فقیه و بچه حزب‌اللهی‌ها ادامه می‌دهد و مانند یوم‌الله 9دی که در تاریخ ماندگار شد، صریح و شفاف خواهد ماند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اولین‌بار در دولت دهم وزارت ارشاد به دلیل انتشار تصویر نقاشی خاتمی و  به بهانه توهین به لباس روحانیت روزنامه 9دی را توقیف کرد. همان روز البته طی یادداشتی اعلام کردم که دلیل اصلی توقیف این هفته‌نامه، تیترها و یادداشت‌های مستدل و منطقی آن در باره جریان ساکتین فتنه و حلقه انحرافی در دولت دهم بود که بعدها مستندات فشا‌رهای حلقه انحرافی به وزارت ارشاد در این خصوص برایمان روشن شد.
 
وی ادامه داد: بار دوم اسفند ماه سال قبل بود که وزارت ارشاد دولت آقای روحانی علی‌رغم شعارهایی که در خصوص آزادی رسانه‌ها سر می داد، به دلیل تیترهایی که این هفته‌نامه در خصوص اخراج دانشمندان هسته‌ای، توافقنامه ژنو و موج جابجایی‌ها و عزل و نصب‌های دولتی، نشریه 9دی توقیف شد.

رسایی تصریح کرد: البته بعدها برای ما مشخص شد که مهمترین انگیزه برای خاموش کردن 9دی، یادداشت‌های روشنگرانه و تیترهای آن علیه توافقنامه ژنو، خصوصا تیتر «توافقنامه ژنو، جام زهر» بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: 9دی ، روزنامه ، توقیف ، فشار ، روحانیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار