سفير عربستان در آمريکا: اجازه نمی دهيم ايران دوباره در يمن مشکل آفرين شود

سفیر عربستان در آمریکا مدعی شد: ما اجازه نمی دهیم ایران دوباره در یمن مشکل آفرین شود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الربیه، سفیر عربستان در آمریکا مدعی شد: ما اجازه نمی دهیم ایران دوباره در یمن مشکل آفرین شود.
عادل الجبیر گفت: هدف دیگر عملیات «بازگرداندن امید» نظارت مستمر بر کشور یمن از هوا و دریا است تا مطمئن شویم هیچگونه سلاحی وارد این کشور نمی شود و به دست حوثی ها و یا گروه های وابسته به عبدالله صالح نمی رسد.

عادل الجبیر افزود: عملیات نظارت بر یمن علاوه بر هوا و دریا از طریق تنگه باب المندب و از طریق سیستم های هوشمند پیشرفته انجام خواهد شد. وی گفت: ما در حمله به یمن توانستیم همه انبارهای موشک های بالستیک و بیشتر تجهیزات نظامی و توان نظامی حوثی ها را از بین ببریم. ما باید امنیت مرزهای خود را تضمین کنیم و همانگونه که یاد آور شدم این یکی از اهداف عملیات ما بوده است.

سفیر عربستان تاکید کرد: اگر حوثی ها و یا هم پیمانان آنها در هر منطقه ای تحرکاتی با اهداف خصمانه داشته باشند با پاسخ مستقیم و قاطع نیروهای عربستان مواجه خواهند شد. وی درباره نشست سفرای عربستان و آمریکا و انگلیس گفت: این گفتگوها مدت زیادی است که ادامه دارد. 

وی افزود: حوثی ها اهداف خصمانه خود را برای ما آشکار کرده اند. آنها با تصرف مناطق وسیعی از یمن ما را شگفت زده کردند. آنها خود می دانند که چه کسانی اقدامات دشمنانه را آغاز کردند. الجبیر گفت: ما با ابتکارکشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و اکنون با گفتگوهای ملی در یمن و قطعنامه هایی که از طرف شورای امنیت صادر شد به دنبال تحقق عملیات سیاسی در آینده نزدیک هستیم.

وی درباره نقش ایران در یمن گفت: همانگونه که می دانید ایران همسایه یمن نیست اما با این حال بارها به طور مستقیم و غیر مستقیم حوثی ها را تایید کرده و به آنها کمک نظامی کرده است. این موضوع برای ما کاملا آشکار است و دلایل زیادی نیز برای اثبات آن طی هفته های اخیر وجود دارد لذا هیچ نشانه ای مبنی بر حسن نیت ایرانی ها در یمن وجود ندارد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴
بشین سرجات بابا ملختو بخور . ملخ خور. در حدی نیستین که ایران رو تهدید کنین چه برسه به پاسخ قاطع .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴
مطمئنا از طرف خودشان نبوده بلکه از طرف امریکا این حرف را زده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴
به او بگویید سعودی ها کوچکتر از آن هستند که اجازه بدهند یا ندهند این ایران است که قدرت اجازه دادن یا ندادن را دارد.
آخرین اخبار