پایان مسافرکشی زورگیران تبر به دست با خودروهای مسروقه + تصاویر

باند تبهکاری که با خودروهای مسروقه اقدام به زورگیری از مردم در قالب مسافرکش می‌کردند، توسط پلیس متلاشی شد.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران؛ مأمورین کلانتری ۱۴۲ کن در حین گشت زنی در میدان کوکدک به چهارسرنشین یک دستگاه خودرو پراید ۱۱۱ مشکی مشکوک شدند.

با متوقف کردن خودرو پراید و انجام بازرسی از سرنشیان آن، مأمورین علاوه بر کشف موادمخدر از نوع شیشه موفق به کشف چندین قبضه چاقو، قمه، تبر و اسپری اشک آور و مدارک شناسایی متعلق به افراد غیر شدند که بلافاصله چهار سرنشین پراید، به کلانتری منتقل شدند.

پرونده در پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ:

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «سرقت‌های بعنف» و به دستور شعبه پنجم بازپرسی دادسرای ناحیه ۳۴ تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

شناسایی متهم سابقه دار پایگاه دوم:

با انتقال متهمین به پایگاه دوم آگاهی، کارآگاهان تیم مبارزه با زورگیری بلافاصله یکی از مجرمین سابقه دار غرب تهران را شناسایی کردند شدند که آخرین بار توسط خود آن‌ها دستگیر و روانه زندان شده بود.

پایان مسافر کشی زورگیران تبر به دست با خودروهای مسروقه

محمد. ق (۳۴ ساله) - مجرم سابقه دار پایگاه دوم آگاهی - بار‌ها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف زورگیری، آدم ربایی، کیف قاپی، سرقت به عنف خودرو و اخلال در نظم عمومی دستگیر و روانه زندان شده و آخرین بار نیز در سال ۸۷ توسط کارآگاهان پایگاه دوم دستگیر و پس از ۵ سال تحمل دوران محکومیت، در سال ۱۳۹۲ از زندان آزاد شده است.

کشف دو دستگاه خودرو از متهمین:

با آغاز تحقیقات از محمد. ق و دیگر متهمین دستگیر شده و با توجه به کشف کارت شناسایی یک دستگاه خودرو ۲۰۶ سفید رنگ ، کارآگاهان با بررسی سوابق خودرو اطلاع پیدا کردند که این خودرو در مورخه ۲۱/۰۱/۱۳۹۴ در منطقه شهرک گلستان سرقت شده است که با اعتراف صریح محمد. ق، خودرو ۲۰۶ در محدوده شهرک آزادی کشف شد.

پایان مسافر کشی زورگیران تبر به دست با خودروهای مسروقه

با کشف خودرو سرقت شده، تحقیقات از متهمین در خصوص ارتکاب جرایم توسط آن آغاز شد. متهین که چاره‌ای اعتراف نداشتند، به ناچار لب به بیان حقیقت گشوده گشوده و عنوان کردند که با انواع خودروهای مسروقه و تحت عنوان مسافرکش اقدام به زورگیری از مالباختگان کرده‌اند؛ آن‌ها در ادامه اظهارات خود عنوان داشتند که علاوه بر ده‌ها سرقت به این شیوه (مسافربرنما)، ده‌ها فقره کیف قاپی و خفت گیری را نیز با این خودرو‌ها انجام داده‌اند.

در ادامهٔ رسیدگی به پرونده جرایم ارتکابی توسط محمد و همدستانش، مالک یک دستگاه خودرو سی یلو در زمان کشف خودرو‌اش به صورت‌‌ رها شده در محدوده استادیوم آزادی و جهت انجام اقدامات قانونی به پایگاه دوم آگاهی مراجعه کرده بود که به محض مشاهده متهمین، «محمد. ق» و همدستش بنام «شاهین. ف» (۲۶ ساله) را به عنوان سارقین خودرو مورد شناسایی قرار داد و عنوان داشت: «در ساعت 22:30 مورخه ۰۲/۰۱/۱۳۹۴، این افراد تحت عنوان مسافر در منطقه تهرانسر و به عنوان دربست به مقصد شهرک راه آهن سوار ماشین شدند که در داخل اتوبان آزادگان– مسیر جنوب به شمال، با تهدید چاقو و قمه مرا از ماشین پیاده و به سرعت از محل متواری شدند.

پایان مسافر کشی زورگیران تبر به دست با خودروهای مسروقه

کشف اموال مسروقه از داخل مخفیگاه متهمین:

با اعتراف صریح متهمین به ده‌ها فقره زورگیری وسرقت‌های بعنف به شیوه و شگردهای مختلف، کارآگاهان اقدام به بازرسی مخفیگاه هر چهار متهم در منطقه شهرزیبا کرده و در بازرسی از آن‌ها تعدادی زیادی مدارک شناسایی متعلق به افراد غیر، انواع کیف‌های دستی زنانه و مردانه، ده‌ها دستگاه گوشی تلفن همراه، چک‌های بانکی دارای سابقه سرقت، وجه نقد و همچنین دو دستگاه موتورسیکلت پولسار استفاده شده در سرقت‌ها کشف شد.

اعتراف به سرقت ۸۰ میلیون تومانی:

با کشف چند فقره چک دارای سابقه سرقت، کارآگاهان موفق به شناسایی یک شرکت خصوصی پیمانکاری طرف قرارداد با شهرداری شدند که سارقین در زمان مراجعه مسئول مالی شرکت به بانک جهت دریافت حقوق کارگران شرکت، وی را شناسایی و نهایتا در منطقه آریاشهر – خیابان سازمان آب، با تهدید سلاح سرد و ضرب و شتم اقدام به زورگیری کیف دستی حاوی پول، چندین فقره چک و... کرده بودند.

سرهنگ کارآگاه داوود مرادی، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح هر چهار متهم پرونده به ارتکاب سرقت‌های متعدد، تنوع سرقت‌های انجام شده از سوی متهمین، استفاده متهمین از انواع مختلف خودرو (۲۰۶، سی یلو، پراید و...) و موتورسیکلت، پراکندگی محل‌های سرقت در مناطق مختلف شهر تهران بویژه در غرب، شمال غرب، شهرستان کرج، مناطق مرکزی تهران و....، جهت شناسایی دیگر جرایم ارتکابی و سایر شکات و مالباختگان، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر هر چهار متهم از سوی مقام محترم قضایی صادر شده است؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمین شدند دعوت می‌شود تا جهت پیگیری شکایات خود به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان آزادی – خیابان زنجان شمالی مراجعه کنند.



انتهای پیام/
برچسب ها: حوادث ، انتظامی ، پلیس ، دستگیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۵۲ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴
برای قوه قضاییه متاسفم
-
ناشناس
۱۰:۲۷ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴
6 ماه زندان و بعد ادامه ماجرا به صورت پیشرفته تر ؛ تا زمانی که زندانهای ما مثل هتل 5 ستاره باشه ؛ نه کار اجباری مشقت بار ؛ نه ..... , از این بهتر نمیشه
آخرین اخبار