مدیر مرکز علوم و ستاره‌شناسی منطقه یک در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛

برگزاری جشنواره روز جهانی نجوم در منطقه یک

مدیر مرکز علوم و ستاره‌شناسی منطقه یک گفت: به مناسبت روز نجوم جشنواره روز جهانی نجوم در 4 اردیبهشت ماه در مرکز علوم و ستاره شناسی تهران در منطقه یک برگزار می‌شود.

امیر حسین چیذری مدیر مرکز علوم و ستاره‌شناسی تهران در منطقه یک در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری باشگاه خبرنگاران با اشاره به برگزاری جشنواره روز جهانی نجوم به مناسبت روز جهانی نجوم در مرکز علوم و ستاره‌شناسی تهران در منطقه یک، اظهار کرد: از جمله برنامه‌های این روز رصد اجرام آسمانی با تلسکوب، بازدید از غرفه های علمی- نجومی شامل ماهنامه آسمان شب، موزه علوم و فناوری جمهوری اسلامی ایران، انجمن‌های علمی فیزیک دانشگاه الزهرا، دانشگاه نخبگان تهران و علوم وتحقیقات، موسسه آسمان شب، کانون نجوم شباهنگ است.

چیذری افزود: دراین روز بازدید از سالن‌های مرکز علوم از جمله سالن کانون کهکشان که حالت آسمان نمای مجازی دارد و صورت فلکی را توضیح می‌دهد و سالن لیزرشو و رصد خانه از سوی بازدید کنندگان انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: در کنار غرفه‌های برپا شده کارگاه آموزشی یکروزه رایگان نیز برگزار می‌شود همچنین این جشنواره در سطح عموم و به صورت رایگان انجام می‌شود.

چیذری در پایان گفت: با هدف ترویج علوم ستاره‌شناسی بین عموم شهروندان و معرفی زمینه‌های متفاوت فعالیت‌های گروهی و مراکز نجوم این جشنواره در قالب نمایشگاه و در قالب غرفه‌های آموزشی و تفریحی برگزار می‌شود.

گفتنی است شهروندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به آدرس اینترنت مرکز علوم و ستاره‌شناسی تهران در منطقه یک WWW.SACHEHRAN.IR مراجعه نمایید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار