شیراز؛

آتشی که قرار بود به جان بازار وکیل بیفتد

حادثه آتش سوزی در شیراز آخرین بار در روز جمعه به علت ساخت بالابر در مغازه بوده و این آتش سوزی بدلیل پرتاب جرفه‌های ناشی از آن که روی اجناس حجره‌ها بوده اتفاق افتاده است.

آتشی  که بازار وکیل شیراز  را تهدید کردبه گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز ، طی دو سال اخیر موضوع ایمن‌سازی بازار وکیل یکی از موارد مد نظر مسئولان شهرداری و برق شیراز بوده است، طرحی که به عقیده کارشناسان سازمان آتش‌نشانی جواب داده است.

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز،در مورد علت آتش سوزی بروز این حادثه گفت: اجرای جوشکاری در مغازه خرازی که به‌علت ساخت بالابر در مغازه  بوده و پرتاب جرقه‌های ناشی از آن روی اجناس موجود در یکی از حجره‌های بازار موجب شعله‌ور شدن مواد قابل اشتعال در این محل شد و با گسترش شعله و حرارت، آتش به روکش ایزوگام یک تکه سرایت که موجب تسریع حریق به بام بازار شد.

شایق افزود: یکی از مشکلات بازار وکیل، دسترسی‌های بسیار سخت و صعب به این مکان تجاری است، اما پیش از این وضعیت نابسامان برق‌رسانی و نبود امکانات لازم برای امدادرسانی، نظیر سیستم‌های آتش‌نشانی، کار را دشوارتر کرده بود.

شایق بیان کرد: برای تردد در مسیرهای باریک، موتورهای سه‌چرخ آتش‌نشانی پیش‌بینی و تأمین شده است، در این حادثه هم خودروهای آتش‌نشانی و هم موتورهای سه‌چرخ به محل اعزام و ظرف مدت 10 دقیقه حریق را کنترل کردند.

مهدی شایق می گوید:اگر حادثه روز جمعه و در زمان تعطیل حادث نشده بود، شرایط بسیار متفاوت بود، اما با این حال تأکید دارد، که پیش‌بینی و نصب شیرهای آتش‌نشانی در بازار وکیل، راهکاری بوده که براساس نگاهی کارشناسانه انجام شده و نتیجه‌بخشی آن هم در این حادثه و مهار آن اثبات شده است.

شایق خاطرنشان کرد: کل زمان اطفا حریق بازار وکیل یک‌ساعت و 19 دقیقه بوده است.

یادآور می شود: بار دیگر هشدارهایش در خصوص ناایمن بودن محدوده بازار وکیل که بازار وکیل آتشی زیر خاکستر است، به موقعیت ویژه و جایگاه این بازار میراثی همه‌ی اقدامات نهادها و سازمان‌های شهری زمانی مفیداست که شهروندان، کسبه و بازاریان خود را در حفظ و نگهداری آن مسئول بدانند.


انتهای پیام/م










اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.