برای نخستین بار در جهان ؛

چاپ 14 مقاله پژوهشگر ایرانی با موضوع رصدخانه مراغه در مجلات بین المللی

رییس مرکز تحقیقات نجوم و اختر فیزیک شهرستان مراغه گفت: پژوهشگر ایرانی برای نخستین بار در جهان 14 مقاله ISI با موضوع رصدخانه مراغه در مجلات معتبر بین المللی به چاپ رساند.

چاپ 14 مقاله پژوهشگر ایرانی با موضوع رصدخانه مراغه در مجلات بین المللیه گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ،حسین عبادی در گفتگو با خبرنگاران افزود: این تعداد مقاله توسط سیدمحمد مظفری با موضوع های تاریخ نجوم ایران، نقش رصدخانه مراغه در تاریخ نجوم ایران، کتاب ها ، ابزارآلات و زیج های تالیف شده در مراغه و علمای این رصدخانه در مدت سه سال به چاپ رسیده است.

وی اظهار کرد: محقق مذکور و استادیار این مرکز، این مقالات را با هدف معرفی رصدخانه تاریخی مراغه و بیان نقش آن در نجوم ایران و جهان به چاپ رسانده است.

عبادی، ادامه داد: مقالات این محقق برجسته ایرانی بیشتر در مجلات Journal For TheHistory Of Astronomy - Journal of Astronomical History and Heritage به چاپ رسیده است.

وی گفت: تاکنون از این محقق 37 مقاله با موضوع نجوم، اختر فیزیک و رصدخانه مراغه در مجلات معتبر بین المللی خارجی و داخلی به چاپ رسیده است.

مرکز نجوم و اختر فیزیک مراغه در اردیبهشت سال 81 با موافقت شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان یک مرکز پژوهشی تاسیس شد.

فعالیت های پژوهشی این مرکز از سال ٨٢ آغاز شده که علاوه بر محققان دانشگاه های داخل کشور محققانی از موسسات پژوهشی خارجی چون موسسه پژوهشی ایزمیران روسیه، رصدخانه کوت دازور فرانسه، رصدخانه بویراکان ارمنستان و دانشگاه باکو در قالب قراردادهای پژوهشی با این مرکز همکاری داشته اند.

تاکنون اجرای بیش از 450 طرح پژوهشی توسط محققان در این مرکز پیشنهاد شده که نتیجه آن چاپ بیش از 320 مقاله ISI ، ارایه 42 مقاله در کنفرانس های علمی بین المللی و ارایه 32 مقاله در همایش های علمی ملی است.

این مرکز از مهر سال 1392 نیز فعالیت آموزشی خود را با پذیرش چهار دانشجو در دوره کارشناسی ارشد و دکتری رشته فیزیک نجومی آغاز کرده است.
انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.