وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي:

صدور مجوز چاپ کتاب به استانها واگذار می‌شود

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي از واگذاری صدور مجوز برای چاپ کتاب در آینده به استان های مختلف کشور خبر داد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان؛ جنتی در نشست کميته فرهنگي و اجتماعي شوراي توسعه و امنيت پايدار شرق کشور در زاهدان گفت: به دلیل سابقه فرهنگی سیستان و بلوچستان تصیم بر آن شد  که کمیته فرهنگی اجتماعی شورای توسعه و امنیت پایدار شرق کشور در زاهدان برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از تصمیمات مهم این جلسه صدور مجوز برای برگزار کردن جشنواره های ملی در استان سیستان و بلوچستان بود ،افزود : برخی جشنواره های ملی و منطقه ای را می توان با مشارکت کشورهای منطقه چون  افغانستان، پاکستان، در این سیستان و بلوچستان برگزار کنیم که این امر می تواند موجب شور و نشاط در استان شود.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ادامه داد: در این جلسه قسمتی از مطالبات استان های شرق کشور عنوان شد و در مورد آنها تصمیماتی هم گرفته شد که سعی در اجرایی شدن آنها داریم.


وی در خصوص نمایشگاه استانی آویشی، آثار هنرمندان کاشی و فلز را بسیار ارزشمند و با قابلیت نمایش در سطوح ملی و بین المللی دانست.


جنتی در مرود حافظان قرآن در استانافزود: با توجه به اینکه عده بسیاری ازحافظان قرآن در این استان حضور دارند ، باید مسابقات ملی قرآنی در استان سیستان و بلوچستان برگزار شود.

همچنین کاشاني نمايندگان مردم زاهدان در مجلس شوراي اسلامي هم بابیان اینکه فرهنگ نقش بسزایی در توسعه یک جامعه دارد، افزود: از جمله مواردی که به پیشرفت و تقویت فرهنگ در استان سیستان و بلوچستان کمک می‌کند،  ارائه سبد فرهنگي و ارزش نهادن به تاریخ منطقه و سهولت بخشیدن به روند صدور مجوز به نشریات محلی است .

انتهای پیام/ع

 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.