معاون رییس جمهور:

دولت برای اشتغال جوانان برنامه های وِیژه ای دارد /تحریم‌ها اثری بر اراده ملت نداشته است

معاون رییس جمهور با بیان اینکه اشتغال از مهمترین مشکلات مردم است، گفت : دولت برای اشتغال جوانان ایرانی در سال 94 برنامه‌های ویژه‌ای دارد که در آینده نزدیک اجرایی می‌شود و مشکل اشتغال جوانان تا حدودی برطرف می شود .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج ، محمد باقر نوبخت امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه کهگیلویه و بویراحمد  نیز با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ، تصریح کرد: باید برای استفاده بهینه از انرژی هسته‌ای تلاش کنیم و دولت از حقوق مسلم هسته‌ای ملت ایران ذره‌ای کوتاه نمی‌آید.

وی، گفت: در مقاصد صلح‌آمیز کشورهای متعددی از آن بهره می‌برند ولی هیچ منعی بر اساس قوانین بین‌المللی برای استفاده صلح‌آمیز وجود ندارد.

نوبخت بیان اینکه در راستای اجرای سیاست‌های خروج غیر تورمی از رکود در سال جاری از محل سرمایه‌گذاری لازم در اقتصاد ایران انجام می‌شود، گفت: طبق قانون94، 160 میلیارد تومان از سوی دستگاه‌های دولتی و شرکت‌های دولتی برای طرح‌های عمرانی سرمایه‌گذاری می‌شود که پیش‌بینی می‌کنیم 5 میلیارد دلار از طریق صندوق توسعه ملی در سال 94 سرمایه‌گذاری صورت گیرد.

وی تصریح کرد: باید 20 درصد از منابع ملی یعنی یک میلیارد دلار به صورت ریالی تسهیلات به بخش صنعت و کشاورزی داده شود که این عدد معادل 2 هزار و 850 میلیارد تومان است.

معاون رییس جمهور گفت : نرخ تسهیلاتی که از سوی صندوق توسعه ملی برای صنعت 21 درصد بود ،در آخرین جلسه تصویب شد که این عدد به رقم 12 درصد برای 10 استان کمتر توسعه یافته و 16 درصد برای بقیه استان‌های کشور انجام شود، بنابر این نرخ تسهیلات اعطایی از سوی صندوق توسعه ملی از 21 درصد در سال 94 به 12 درصد برای استان‌های کمتر توسعه یافته و 16 درصد برای بقیه استان‌ها در نظر گرفته شده است.

نوبخت با بیان اینکه دولت مصمم است تا هزینه استفاده از پول برای سرمایه‌گذاری کاهش پیدا کند از تصمیم دولت برای کاهش نرخ سود بانکی خبر داد و گفت: نمایندگان دولت در شورای پول و اعتبار قطعا از کاهش نرخ سود بانکی حمایت می‌کند و آن را به اعضا پیشنهاد خواهد داد.

وی با بیان اینکه تحریم‌ها اثری بر اراده ملت ایران نداشته است، اظهار داشت: غرب تحریم‌ها را به عنوان جفا و عامل محدودیت ایران می‌دانست ولی باید بگوییم که تحریم‌ها تأثیری بر رشد کشور نداشت.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۹ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴
پس کی اقای نوبخت ؟الان دوسال هست که دولت فقط داره شعار میده پس کی میخاد به وعده هاش عمل کنه؟ نکنه زمان ظهور امام زمان؟!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۸ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴
بعید میدونم تا 100 سال اینده حل بشه