رئیس اتحادیه آهن‌فروشان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

قیمت آهن قراضه کاهش یافت/ افت قاچاق قراضه به کمترین حد ممکن

رئیس اتحادیه آهن‌فروشان گفت: قیمت آهن قراضه به تبع آهن نو با کاهش مواجه بوده به گونه‌ای که از 1200 تومان به 800 تومان رسیده است.

قیمت آهن قراضه کاهش یافت/ افت قاچاق قراضه به کمترین حد ممکنمحمد آزاد در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه زمانی آهن قراضه کشور قاچاق می‌شد، اظهار داشت: در گذشته آهن قراضه فراوان در کشور داشتیم ولی مصرف کنندگان از محصول داخلی استفاده نمی‌کردند و فروشندگان داخلی مجبور بودند قراضه را به نحوی تبدیل به پول کنند و در واقع از مرز پاکستان قاچاق قراضه داخلی صورت می‌گرفت. 

رئیس اتحادیه آهن‌فروشان افزود: اما هم اکنون ارزش قراضه بالا رفته و واردات مشکل پیدا کرد، از این رو تولیدکنندگان داخلی به استفاده از محصولات داخل روی ‌آوردند. 

وی ادامه داد: هم‌اکنون تعدادی کارخانه تبدیل قراضه به شمش داریم و همچنین کارخانجات فراوری و بسته بندی و تولیدی ما از قراضه داخلی استفاده می‌کنند. 

آزاد تصریح کرد: درواقع به اندازه نیاز کشور آهن قراضه داریم و مقداری نیز از مرزهای شمالی به صورت پایاپای فروخته می‌‌شود. 

رئیس اتحادیه آهن‌فروشان به قیمت قراضه اشاره کرد و گفت: قیمت آهن قراضه به تبع آهن نو کاهش یافته و از 1200 تومان به 800 تومان رسیده است، از این رو کسانی که قراضه را جمع‌آوری و خریداری کرده بودند متضرر شدند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار