ظرفیت فرودگاه بین‌المللی شیراز امسال دو برابر می‌شود

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس از افتتاح ترمینال پروازهای داخلی فرودگاه بین‌المللی شیراز همزمان با سفر هیات دولت به استان فارس و کلنگ‌زنی ترمینال خارجی این فرودگاه خبر داد و گفت: با افتتاح ترمینال پروازهای داخلی ظرفیت فرودگاه شیراز در سال جاری به دو برابر خواهد رسید.

به‌ گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط‌ عمومی شرکت مدیریت فرودگاه‌های کشور؛ حمیدرضا سیّدی با اشاره به اینکه ترمینال پروازهای خارجی از نیازهای پایتخت فرهنگی کشور است، افزود: ترمینال پروازهای خارجی فرودگاه بین‌المللی شیراز در زمان حضور هیات دولت در استان فارس کلنگ‌زنی می‌شود.

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس با بیان اینکه ترمینال پروازهای داخلی به مساحت 16 هزار مترمربع با هزینه‌یی نزدیک به 200 میلیارد ریال ساخته شده‌است، خاطرنشان کرد: 9 هزار مترمربع از این ترمینال با استفاده از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ساخته شده است.

سیّدی تصریح کرد: اطراف ترمینال پروازهای داخلی به مساحت به 90 هزار مترمربع با هزینه‌یی حدود 20 میلیارد ریال محوطه‌سازی شده‌است.

وی با اشاره به اینکه ساخت موتورخانه و تأسیسات سرمایشی و گرمایشی فرودگاه شیراز نزدیک به 100 میلیارد ریال هزینه داشته است،  بیان کرد: هشت دستگاه خودرو خدماتی و ایمنی آتش‌نشانی نیز با هزینه 80 میلیارد ریال خریداری و تعدادی از خودروهای قدیمی این واحدها بازسازی شده است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس با بیان اینکه امسال ساخت ساختمان ایمنی و آتش‌نشانی به مساحت 1600 مترمربع و ساختمان پلیس فرودگاه شیراز به مساحت 2400 مترمربع به پایان می‌رسد، گفت: پارکینگ هواپیماها به مساحت 33 هزار مترمربع و 2 باند، 15 تاکسی وی و 90 هزار مترمربع پارکینگ کنونی هواپیماها با اعتباری نزدیک به 40 میلیارد ریال بازسازی شده و توسعه می‌یابد.

سیّدی با اشاره به اینکه امسال سیستم سوئیچینگ برج مراقبت پرواز با هزینه بیش از 470 هزار یورو خریداری شده‌است، اظهار داشت: تجهیزات فیبرنوری برای اتصال به دو مرکز شهید مدرس و شهید فیاض‌بخش و دیگر تجهیزات و سیستم‌های داخلی و سیستم VOIP و غیره با بیش از 10 میلیارد ریال خریداری شده است.

وی با بیان اینکه پارکینگ طبقاتی خودروها با گنجایش 750 خودرو با هزینه 110 میلیارد ریال ساخته می‌شود، افزود: ساخت این پارکینگ با همکاری بخش خصوصی از سال گذشته آغاز شده است.
مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس ساخت ترمینال خارجی به مساحت 21 هزار مترمربع در سه طبقه با موتورخانه و تأسیسات مستقل از ترمینال، محوطه‌سازی و پارکینگ خودروها، 4 دستگاه پل هوایی در مجموع با اعتبار مصوب یک هزار و 500 میلیارد ریال را از دیگر پروژه‌های امسال اداره‌کل فرودگاه‌های استان فارس دانست و گفت: این پروژه در سفر هیات دولت به استان فارس کلنگ‌زنی و آغاز می‌شود.

سیّدی با اشاره به اینکه مناقصه ساخت ترمینال خارجی اواخر سال گذشته برگزار شد، خاطرنشان کرد: پیمانکار این پروژه با قراردادی به مبلغ 947 میلیارد ریال در حال تجهیز کارگاه است و بنابراین قرارداد پیمانکار موظف است در مدت 30 ماه این پروژه را به بهره‌برداری برساند.

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس با بیان اینکه به جز ترمینال پروازهای خارجی دیگر پروژه‌ها امسال به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: ظرفیت فرودگاه شیراز امسال دو برابر می‌شود.

سیّدی با اشاره به اینکه در حال حاضر روزانه 80 تا 90 پرواز داخلی و خارجی از فرودگاه شهید دستغیب شیراز انجام می‌شود؛گفت: پیش‌بینی می‌شود پروازهای روزانه این فرودگاه به 120 پرواز در روز افزایش یابدبه 120 پرواز در روز افزایش یابد.

وی با بیان اینکه ساخت ترمینال فرودگاه لامرد به مساحت 5 هزار و 500 مترمربع با اعتباری نزدیک به 100 میلیارد ریال از دیگر پروژه‌های اداره‌کل فرودگاه‌های استان فارس بوده است، اظهار داشت: ترمینال این فرودگاه نیز تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس با اشاره به اینکه هزینه تمام پروژه‌ها از محل اعتبارات داخلی شرکت فرودگاه‌های کشور تأمین شده است، گفت: هزینه مربوط به پارکینگ خودروها و 9 هزار مترمربع از ترمینال داخلی از بخش خصوصی تأمین شده است.

سیّدی، استقرار پایگاه یک شرکت هواپیمایی در شیراز، تجهیز فرودگاه به سیستم‌های راداری و کمک ناوبری، مشارکت با بخش خصوصی برای ساخت هتل فرودگاهی، جایگاه تشریفات CIP و مجموعه تجاری و تفریحی را از پروژه‌های آتی اداره‌کل فرودگاه‌های استان فارس اعلام کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار