ای 24 نيوز:

ورود توريست‌های متولد اسرائيل به ايران ممنوع می‌شود

شبکه تلویزیونی ای 24 نیوز گزارش داد: ایران ورود توریست‌های متولد شده در اسرائیل را ممنوع خواهد کرد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران؛ ورود یک خبرنگار آمریکایی - اسرائیلی به ایران برای تهیه گزارش واکنش تند مقامات ایرانی را به دنبال داشت. 

این شبکه تلویزیونی گزارش داد: سفر اورلی ازولای خبرنگار اسرائیلی - آمریکایی به ایران جنجالی شد. روزنامه تایمز اسرائیل جمعه گزارش داد، پارلمان ایران به زودی پیشنهاد قانونی برای ممنوعیت ورود توریست های متولد شده در اسرائیل را ارائه خواهد کرد. سفر چند هفته پیش یک خبرنگار اسرائیلی - آمریکایی به ایران با گذرنامه آمریکایی، به سرآغاز مشاجراتی منجر شد.

اورلی ازولای مسئول روزنامه اسرائیلی یدیعوت آهارونوت در واشنگتن به ایران آمده بود تا از احساس و واکنش مردم این کشور نسبت به عقد توافقنامه هسته ای بین تهران و قدرت های بزرگ جهانی گزارش تهیه کند.

حضور این خبرنگار خیلی زود خشم رهبران جمهوری اسلامی را برانگیخت. یک نماینده مجلس، وی را به جاسوسی متهم کرد و مسئولانی را که به وی اجازه ورود به خاک ایران داده بودند، مورد انتقاد قرار داد.

حسین نوش آبادی وزیر فرهنگ ایران گفت: این خبرنگار که با گذرنامه آمریکایی به ایران آمده است، کارت خبرنگاری ندارد و خود را به عنوان جهانگردی ساکن آمریکا معرفی کرده است.

وی خاطر نشان کرد، وزارت امور خارجه و همچنین سرویس‌های اطلاعاتی باید در باره این اتفاق توضیح بدهند.

مجلس ایران تهدید کرد که قانونی جدید در ممنوعیت ورود جهانگردان متولد اسرائیل تصویب خواهد کرد تا از تکرار چنین اتفاقاتی جلوگیری کند. این خبرنگار در پاسخ به این واکنش ها با اشاره به این که از وزارت امور خارجه ایران ویزا دریافت کرده خاطر نشان کرد که وی هرگز دو ملیتی بودن خود را پنهان نکرده است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار