پوری حسینی:

مزایده سوم با خریدار برگزار می شود/سرخابی‌ها واگذار هم نشوند، منحل نخواهند شد

رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: معتقدم که در مزایده سوم برای خصوصی‌سازی تیم‌های فوتبال پرسپولیس و استقلال، خریداران باید اقدام کنند.

در مزایده سوم خریداران اقدام می‌کنندبه گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، پوری‌حسینی در گفتگو با رادیو در خصوص اینکه آیا خریداران برای مزایده سوم 9 اردیبهشت اقدام کرده است یا خیر اظهار داشت: باید بگویم که همه مزایده‌ها به طور معمول به این صورت خواهد بود که افرادی که در مزایده شرکت می‌کنند در روزهای پایانی پاکت‌های خود را به سازمان خصوصی ارائه می‌دهند و معمولا دستشان را تا روزهای آخر رو نمی‌کنند تا بتوانند فضا را به خوبی مورد سنجش قرار دهند. تصور عمومی ما این است که مزایده سوم با استقبال خریداران مواجه شود مذاکرات و مراجعاتی که به سازمان خصوصی صورت گرفته حاکی از آن است که پاکت‌های ارائه شده خالی نباشد. 

مزایده به احتمال قوی با خیدار برگزار می شود
 
وی بیان کرد: با توجه به روال گذشته تا روز مزایده و یا یک روز قبل از شروع مزایده سوم درباره پاکت‌های ارائه شده به سازمان خصوصی اظهار نظر نکنم و فقط باید بگویم که به احتمال قوی در این مزایده خریدارانی را خواهیم داشت.
 
برخی سختگیرذی ها را برای خریداران برداشتیم 

پوری حسینی تصریح کرد: با توجه به اینکه مزایده دوم واگذاری سرخابی‌ها با خریداران مواجه نشد بر همین اساس آسیب شناسی را برای حل این مسئله در نظر گرفتیم و وجود 2 مشکل برای برخی از خریداران در نحوه مزایده وجود داشت که یکی از ایراد‌ها به این شکل بود که اعلام کرده بودیم مالکین باشگاه‌های فعلی حق شرکت در مزایده را ندارند که این موضوع خیلی سختگیرانه بود، به جهت اینکه هر کسی از مالکین فعلی باشگاه‌ها که خواستار شرکت در مزایده بودند و احیانا برنده شوند. البته ما برند را بعد از پایان لیگ در اختیار آنها قرار می‌دادیم لذا منافاتی با حضور تیم دیگر آنها در لیگ مسال نداشت و این سختگیری را از بین بردیم و مالکین باشگاه فعلی هم در مزایده می‌توانند شرکت کنند و برای فصل بعد باید تیم فعلی را رها کنند با توجه به خرید برند پرسپولیس و استقلال در لیگ حضور داشته باشند این اولین ایرادی که بود توانستیم آن را اصلاح نماییم.

الزامات موجود در مزایده برداشته شد

وی افزود: اصلاح دوم مزایده بر این اساس بود که 20 درصدی که سهیمه هواداران و پیشکسوتان بود با 2 الزام مواجه خواهد شد؛ اولین الزام آن مربوط به این بود که در صورت وجود تقاضا خریدار ملزم بود که به هوادار و پیشکسوت بخشی از سهام را ارائه دهد و مورد بعدی خریدار باید با همان تیمی که از ما خریداری کرده بود با کمترین کار این مسئله را انجام دهد و باید بگویم که الزامات موجود در مزایده برداشته شد. 

20 درصد نقدی و مابقی در اقساط 5 ساله  باعث می شود مزایده با استقبال مواجه شود
 
سازمان خصوصی‌سازی عنوان کرد: خریداران واگذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال خواستار این بود که برای پرداختی‌ها فرصت بیشتری در اختیار آنها قرار گیرد که در مزایده‌های قبلی پرداختی‌ها به این شکل بود که 25 درصد نقدی و اقساط در 4 سال صورت می‌گرفت و با توجه به درخواست متقاضیان قرار شد که 20 درصد نقدی و  مابقی در اقساط 5 ساله این امر صورت پذیرد با رفع برخی از عیوب در انتظار هستیم تا مزایده سوم با استقبال روبرو شود. 

محدودیتی برای برگزاری مزایده چهارم و پنجم نداریم
 
وی افزود: هیأت محترم واگذاری در نظر دارد که برند 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس، ورزشگاه‌ها و ساختمان مرکزی آنها فروخته شود و سپس این 2 باشگاه موجود منحل شوند. زمانی که لیگ شروع می‌شود افراد خریدار معمولا تا پایان لیگ به ترکیب باشگاه دست نخواهند زد. بنابراین ما علاقمند هستیم که در پایان لیگ جاری و قبل از آغاز لیگ بعدی این مزایده فرجام پیدا کند چرا که در اواسط لیگ نمی‌توانیم برند را به فروش برسانیم. لذا این مساله یک بحث مدیریتی است و اگر مزایده سوم هم احیانا با استقبال مواجه نشود ممنوعیتی برای برگزاری مزایده چهارم، پنجم نخواهیم داشت و باید بگویم تا زمانی که این برندها واگذار نشده اصولا ما وظیفه‌ای برای انحلال 2 باشگاه پرسپولیس و استقلال نداریم. چرا که در مرحله اول باید برندها این 2 باشگاه به فروش برسد مالک پیدا کنند و در مرحله 2 باشگاه موجود منحل شوند لذا هواداران نگران برگزار نشدن مزایده سوم نباشند احیانا اگر مزایده سوم با خریدار روبرو نشد بحث انحلال قبل از برگذاری 2 برند سرخابی‌ها منتفی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار