یک جامعه‌شناس در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

اهمیت انتخاب بازی‌های رایانه‌ای توسط والدین / نفوذ بازی‌های رایانه‌ای در ذهن کودکان

جامعه‌شناس گفت: والدین باید در انتخاب بازی‌های رایانه‌ای دقت داشته، زیرا مخاطبان آن، کودکان هستند.

امان‌الله قرائی‌مقدم جامعه‌شناس در گفت و گو با خبرنگار خانواده باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تأثیرات منفی بازی‌های رایانه‌ای اظهار کرد: والدین باید در انتخاب بازی‌های رایانه‌ای کودکان دقت بالایی داشته باشند زیرا هر کدام از بازی‌های رایانه‌ای دارای پیام‌های هدفمند است.

قرائی‌مقدم ادامه داد: بازی‌های رایانه‌ای دارای تأثیرات مفید و غیر مفید بسیاری است که از تأثیرات مفید آن که محدود نیز است می‌توان به افزایش تمرکز، پیش بینی در امور و هوش اشاره کرد.

جامعه‌شناس افزود: با انتخاب درست بازی‌های رایانه‌ای می‌توان تأثیرات منفی آن را کاهش داد به طور مثال انتخاب بازی‌های ساخت ایران که مفیدتر از بازی‌های ساخت بیگانه است و جایگزین مناسبی است.

وی ادامه داد: تأثیرات منفی بازی‌های رایانه‌ای بسیار زیاد است که از جمله به خشونت، بیگانه‌گرایی، دوری از دوستان و... می‌توان اشاره کرد.

قرائی‌مقدم در خصوص تأثیرات مفید بازی‌های سنتی تصریح کرد: بازی‌های سنتی که با رواج آپارتمان‌نشینی و ورود بازی‌های مدرن از یادها رفته است، بسیار مفیدتر از بازی‌های مدرن بوده که فایده‌های بسیاری از جمله سلامت جسم و شادابی روح را به همراه دارد.

وی در پایان با اشاره به تأثیرات مفید بازی‌های سنتی تصریح کرد: والدین از فایده‌های بازی‌های سنتی غافل نشوند و سعی کنند شرایط بازی‌های سنتی را برای فرزندان خود فراهم کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار